عنکبوت‌هایی که راه‌رفتن مورچه‌ها را تقلید می‌کنند



  اخبارعلمی  ,خبرهای   علمی ,مورچه‌

محققان دانشگاه کرنل واقع در نیویورک، عنکبوت‌هایی را شناسایی کردند که برای اجتناب از خورده شدن، شبیه به مورچه‌ها راه می‌روند. 

به گزارش ایرنا از ساینس دیلی، بسیاری از انسان‌ها مورچه‌ها را بی‌آزار می‌دانند اما از عنکبوت‌ها ترس دارند، این در حالی است که در طبیعت مورچه‌ها دشمنان سرسخت‌تری محسوب می‌شود، زیرا بدن آن‌ها مملو از اسید است و می‌توانند گاز بگیرند.

 

ظاهرا گونه‌ای از عنکبوت‌ها موسوم به عنکبوت جهنده از این عوامل ترس آگاهی دارند و از آن به عنوان یک مزیت بهره می‌برند. این عنبوت‌ها راه رفتن مورچه را تقلید می‌کنند.

 

محققان با استفاده از دوربین‌های سریع، حرکت هر دو حشره را ضبط کردند و با بررسی فیلم‌ها متوجه شباهت بین نحوه راه رفتن آن‌ها شدند. در این تصاویر مشخص شد عنکبوت‌های جهنده گاهی توقف می‌کنند و دو پای خود را بالا می‌برند تا شاخک‌های مورچه را شبیه‌سازی کنند. همچنین این عنکبوت‌ها در مسیرهای مارپیچ حرکت می‌کنند تا مسیر حرکت مورچه‌ها را شبیه‌سازی کنند.

 

شکارچیانی که نمی‌توانند مانند یک دوربین سریع و دقیق حرکت حشرات را ارزیابی کنند، با این نقش بازی کردن عنکبوت گول می‌خورند و عنکبوت جهنده را با مورچه اشتباه می‌گیرند.

 

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Proceedings of the Royal Society B منتشر شده است. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------