ابداع یک دستکش رباتیک برای بیماران مبتلا به فلج کامل اندام



  اخبارعلمی ,خبرهای علمی,دستکش توانبخشی

 یک شرکت فناوری‌های توانبخشی دستکشی ابداع کرده که به بیماران مبتلا به آسیب‌های نخاعی در انجام کارهای روزمره کمک می‌کند. 

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، شرکت فناوری یاری‌رسان "نئوفکت" (Neofect) اعلام کرد بیماران مبتلا به آسیب‌های نخاعی، با سه چالش بزرگ روبرو هستند که زندگی روزمره آنها را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. یعنی کارهایی مانند باز کردن و بستن درها، مسواک زدن و برداشتن اشیایی مانند یک لیوان آب.

 

این شرکت برای کسانی که ممکن است نیاز به ویلچر داشته باشند و در استفاده از دست‌هایشان دچار محدودیت هستند، یک دستکش رباتیک تولید کرده است که علاوه بر انگشت‌های سبابه و میانی، کف دست را هم می‌پوشاند.

 

این دستکش که به زبان اسپانیایی "نئومانو" (NeoMano) به معنی "دست جدید" نام دارد، به یک پد لاستیکی متصل می‌شود که می‌توان آن را با آرنج یا بازو کنترل کرد تا حرکات برداشتن و رها کردن را فعال سازد.

 

مکانیزم این دستکش ساده است: دو سیم در طول هر انگشت ادامه دارد و برای فعال ساختن عمل برداشتن، آنها را می‌چرخاند و به کاربر این امکان را می‌دهد که اشیای تا وزن یک کیلوگرم را بلند کند.

 

به گفته نئوفکت، این دستکش سبک‌وزن برای استفاده روزانه طراحی شده است. این شرکت که در سال 2010 بنیانگذاری شد، پیش از این، برای کمک به هماهنگی چشم و دست در توانبخشی پس از سکته مغزی، دستکش هوشمند " Rapael" را ساخته بود.

 

به گفته سخنگوی این شرکت، این دستکش در آینده بهتر خواهد شد، چرا که آنها در حال برنامه ریزی برای افزودن سیستم فعالسازی این دستکش از طریق تشخیص صدا و حرکت سر هستند.

 

این دستکش احتمالا تا پایان سال 2018 برای جذب سرمایه با قیمت کمتر از 1000 دلار در سایت "کیک‌استارتر"  (Kickstarter)قرار خواهد گرفت. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------