چاپگرهای سه بعدی داروساز شدند



  اخبارعلمی ,خبرهای  علمی  ,چاپگر سه بعدی

ایده چاپ انواع کالا با استفاده از چاپگرهای سه بعدی دیگر پدیده عجیبی نیست. اما این فناوری چنان پیشرفت کرده که از آن برای ترکیب محصولات دارویی و خلق داروهای جدید استفاده می شود.

به گزارش  مهر به نقل از اسلش گیر، محققان دانشگاه گلاسکو روش جدیدی برای تولید دارو با استفاده از چاپگرهای سه بعدی ابداع کرده اند. آنها با استفاده از برخی ترکیبات اولیه که برای تولید دارو استفاده می شود و کاربرد چاپگرهای سه بعدی برای درهم آمیختن این ترکیبات موفق به تولید دارویی به نام باکوفن شده اند که برای باز کردن عضلات گرفته مورد استفاده قرار می گیرد.

 

محققان به همین شیوه داروهای دیگری نیز تولید کرده اند که از جمله آنها می توان به دارویی برای حل مشکل رفلاکس اسید معده اشاره کرد. با استفاده از این شیوه می توان به سرعت و بر حسب نیاز آنی بیمار داروهایی را تولید کرد که ممکن است در بازار موجود نباشند.

 

فناوری یادشده در نواحی دورافتاده و محروم نیز که کمتر دارای داروخانه هستند، قابل استفاده است. ممکن است در آینده این نوع چاپگرهای سه بعدی در ماموریت های فضایی به همراه فضانوردان به فضا فرستاده شوند تا در شرایط بحرانی داروهای مورد نیاز این افراد تولید شود.

 

با تکمیل چاپگر یاد شده و به روزرسانی آن می توان از این شیوه منحصر به فرد برای تولید داروهای خاص در مقیاس انبوه هم استفاده کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------