میکروب‌ها غذای مسافران فضایی را تامین می‌کنند



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,

محققان دانشگاه ایالت پنسیلوانیا به دنبال استفاده از رآکتورهای میکروبی برای تجزیه فضولات و از بین بردن خطرات احتمالی پاتوژن‌ها هستند و در تلاشند تا با شبیه سازی چرخه‌های بیولوژیکی تبدیل کننده ضایعات به مواد غذایی و آب تازه در زمین، فضاپیما را به یک محیط زیست بسته تبدیل کنند. 

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری ساینس دیلی، با توجه به این که هزینه حمل 450 گرم بار به مدار زمین 10 هزار دلار است و یک انسان به طور متوسط روزانه 1.8 کیلوگرم غذا مصرف می‌کند، تامین آب و غذای فضانوردان امری بسیار گران است. اما تمام سفرهای فضایی تاکنون کوتاه بوده‌اند و ارسال مواد غذایی از زمین برای فضانوردان مقرون به صرفه بوده است. اما در سفرهای بلند مدت مانند ماموریت مریخ این کار مقدور نیست.

 

محققان در تلاشند تا در ایستگاه فضایی بین‌الملی میوه و سبزی بکارند اما تجهیزات گران قیمت و آب و انرژی و نیروی انسانی مورد نیاز برای مراقبت از این گیاهان کار را بسیار دشوار کرده و در سفرهای طولانی مشکل‌ساز خواهد شد.

 

از طرفی فضولات انسانی نیز می‌تواند مشکل‌‌ساز شود. در حال حاضر این فضولات بسته‌بندی می‌شوند تا در زمین دفع شوند. اما محققان پنسیلوانیا در تلاشند تا با شبیه سازی چرخه‌های بیولوژیکی تبدیل کننده ضایعات به مواد غذایی و آب تازه در زمین، فضاپیما را به یک محیط زیست بسته تبدیل کنند. به طور خاص این محققان به دنبال استفاده از رآکتورهای میکروبی برای تجزیه فضولات و از بین بردن خطرات احتمالی پاتوژن‌ها هستند.

 

در حال حاضر برای انجام این تحقیقات از فضولات واقعی استفاده نمی شود. بلکه از نمونه‌های مصنوعی که به طور خاص برای آزمایش سیستم‌های فاضلاب تولید می‌شوند، بهره می‌گیرند.

 

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Life Sciences in Space Research منتشر شده است. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------