کشف راز تشکیل سیاره پلوتو/ سیاره ای از جنس ستاره های دنباله دار!



 اخبار علمی ,خبرهای علمی,سیاره پلوتو
محققان براساس پژوهشی جدید تخمین می زنند سیاره پلوتو از میلیاردها ستاره دنباله دار تشکیل شده است.

به گزارش مهر به نقل از اسپیس، محققان پس از بررسی دقیق تر Sputnik Planitia(یک یخچال یخ نیتروژنی عظیم که قسمت چپ قلب پلوتو را  تشکیل داده) نظریه جدیدی درباره سیاره پلوتو ارائه کرده اند.

 

 کریس گلاین یکی از محققان مرکز تحقیقات ساوث وست در آمریکا می گوید: ما همخوانی خاصی میان مقدار نیتروژن موجود درون یخچال و  میزانی از این ماده که تصور می شود در زمان تشکیل پلوتو ایجاد شده،  یافته ایم. ما تخمین می زنیم این سیاره از تراکم میلیاردها ستاره دنباله دار یا اشیای دیگر در کمربند Kuiper به وجود آمده باشد که ترکیبات شیمیایی آن شبیه شهاب سنگ ۶۷P باشد.

 

ماموریت سازمان فضایی اروپا به نام Rosettaبین سال های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ میلادی دور ستاره دنباله دار ۶۷P/Churyumov-Gerasimenko مدار زد. این فضاپیما همچنین یک لندر روی این جسم آسمانی یخی فرو فرستاد که نخستین فرود نرم روی سطح یک ستاره دنباله دار  سنگ بود.

 

به هرحال گلاین و همکارانش پس از تحلیل اطلاعات روزتا و ماموریت New Horizons نظریه دیگری درباره شکل گیری پلوتو در سال ۲۰۱۵ ارائه کردند.

 

دانشمندان همچنین اشاراتی به شکل گیری این سیاره کوتوله در تحقیقات جدید خود کرده اند که روز ۲۳ می در ژورنال Icarus منتشر شد.

 

گلاین در این باره می گوید: تحقیقات ما ترکیبات اصلی سازنده پلوتو را نشان می دهد. این ترکیبات از بلوک های ساختاری تشکیل دهنده ستاره دنباله دار  به ارث رسیده اند و به دلیل وجود آب مایع از لحاظ شیمیایی تغییر کرده اند.

 

البته این دانشمندان ادعا نمی کنند که ماهیت تشکیل دهنده پلوتو را به طور حتم یافته اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------