تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد اجداد انگلیسی‌ها سیاه‌پوست بوده‌اند



  اخبارعلمی  ,خبرهای   علمی ,سیاه‌پوست
تحقیقات ژنتیکی به ‌عمل‌آمده از استخوان‌های مردی که گفته می‌شود متعلق به 10 هزار سال پیش است نشان می‌دهد که اجداد انگلیسی‌ها افرادی با پوست تیره بوده‌اند. 

به گزارش ایرنا، این تحقیقات از سوی دانشمندان موزه طبیعی بریتانیا و دانشگاه کالج لندن (UCL) بر روی بازمانده استخوان‌هایی که در سال 1903 میلادی در غاری به نام «گوو» واقع در جنوب انگلیس یافت شده، صورت گرفته است.

 

دانشمندان پس از انجام مراحل شبیه‌سازی، به چهره مرد جوانی دست یافتند که پوستی سیاه، چشمانی آبی و موهایی مجعد داشته است. آن‌ها وی را 'مرد چدار' نام‌گذاری کرده‌اند.

به گفته دانشمندان ، مرد چدار تغذیه مناسبی داشته اما در سن 20 سالگی از دنیا رفته است.

گفتنی است که در جریان عملیات شبیه‌سازی، محققین پس از ایجاد حفره‌ای ریز در استخوان‌های پشت گوش و نمونه‌برداری از آن، دست‌کم سه ماه مشغول بازسازی چهره مرد چدار بوده‌اند.

 

دانشمندان می گویند که مردمان چداری، 11 هزار و 700 سال پیش از اروپا وارد انگلیس شده اند. هرچند مورخین بر این باورند که تاریخ زندگی بشر در انگلیس به 900 هزار سال می رسد اما یافته های جدید دانشمندان نشان می دهد که نسل اکثر انگلیسی ها در آن دوره از بین رفته و جای خود را به نژادهای تازه وارد داده اند.

 

این تحقیقات همچنین نشان می دهد که رنگ پوست روشن در بین اروپایی های شمالی بسیار دیرتر از آنچه که گمان می رود، به وجود آمده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------