دلفین ها هم اِسم دارند



 اخبار علمی ,خبرهای علمی, دلفین ها
محققان دانشگاه استرالیای غربی دریافتند دلفین های نر همواره با استفاده از یک سوت منحصر به فرد خود را معرفی می کنند و با استفاده از همین روش دوستان و رقبا را در شبکه اجتماعی خود شناسایی می کنند. این ویژگی تاکنون به غیر از انسان در هیچ موجود دیگری دیده نشده است. 

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری ساینس الرت، سوت منحصر به فرد دلفین ها یک قابلیت مادرزادی نیست، بلکه آن ها در چند ماه ابتدای زندگی خود، توانایی تولید چنین صدایی را به دست آورده و یک سوت منحصربه فرد می سازند که کاربرد آن شباهت زیادی به نام انسان ها دارد. در واقع دلفین ها از این سوت برای معرفی خود یا از تکرار سوت سایرین برای مخاطب قرار دادن آن ها استفاده می کنند.

 

پیش از این مشخص شده است که دلفین ها قادرند صدای سوت یکدیگر را حتی پس از 20 سال جدایی، به خاطر بیاورند. این قدرت حافظه و برچسب های صوتی منحصر به فرد، امکان ردگیری ارتباطات مختلف با سایر دلفین ها را به همراه سوابق این روابط برای آن ها فراهم می کند.

 

بر اساس این تحقیقات، برچسب های صوتی دلفین ها در شناسایی دوستان و رقبا در زمان جفت گیری، نقش اساسی ایفا می کند. همچنین دلفین ها از این برچسب های صوتی برای تقویت ارتباطات گروهی بهره می برند.

 

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Current Biology منتشر شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------