محققان موفق به درک نحوه پردازش تجارب احساسی در مغز شدند



  اخبارعلمی ,خبرهای  علمی ,مغز
تجارب احساسی انسان شامل آنچه که وی می بیند، می شنود، حس می کند، می چشد و بو می کند، درک وی از جهان اطراف را شکل می دهد و دانشمندان موفق به درک نحوه پردازش این اطلاعات شدند.

به گزارش مهر به نقل از فیوچریسم، دستیابی به توان درک این اطلاعات خام و نحوه پردازش آنها در مغز می تواند دانش انسان را در مورد کارکردها و توانایی های مغز به میزان چشمگیری ارتقا دهد و حالا این هدف محقق شده است.

 

پژوهشگران ایتالیایی در بررسی های خود موفق به شناسایی کارکردهای منحصر به فرد ناحیه ای در مغز موسوم به قشر جداری خلفی یا Posterior parietal cortex شده اند.

 

بررسی ها نشان می دهد بخش یادشده از مغز برای پردازش اطلاعات احساسی، شکل دهی به خاطرات و سازمان دهی تجارب انسان ها از محیط اطراف به کار می رود.

 

بر همین اساس، سیگنال های حسی از نقاط مختلف مغز در این بخش از مغز تجمیع می شوند و امکان شناخت برخی اشیا و اجسام محیط های مجاور بدون درک تمامی ویژگی های حسی آنها توسط انسان از همین طریق حاصل می شود.

 

دانشمندان همچنین موفق به شناسایی دقیق مدار عصبی این بخش از مغز که برای شکل دهی و نگهداری خاطرات به کار می رود، شده اند. این دستاورد علمی به درمان بیماری هایی مانند آلزایمر هم در آینده کمک خواهد کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------