عطش خرید ارز دیجیتال تحقیق درباره موجودات فرازمینی را مختل کرد!



  اخبارعلمی ,خبرهای  علمی, ارز دیجیتال
افزایش علاقه مردم به خرید و معامله ارزهای دیجیتال باعث تشدید تقاضا برای خرید پردازنده های گرافیکی گران قیمت و مختل شدن برخی انواع فعالیت های مهم تحقیقاتی شده است.

به گزارش مهر به نقل از وی تری، امروزه بسیاری از کاربران اینترنت برای خرید سریع تر ارزهای دیجیتال به خرید کارت های گرافیک پیشرفته و به خصوص تولیدات شرکت ای ام دی روی آورده اند و سطح تقاضا در این زمینه تا بدان حد افزایش یافته که دانشمندان برای تامین نیازهای سخت افزاری خود برای تحقیق در مورد نشانه های وجود حیات در کرات بیگانه دچار مشکل شده اند.

 

بررسی ها نشان می دهد تعداد افرادی که برای تهیه ارزهای دیجیتالی مانند مونرو، کارت های گرافیکی گران قیمت می خرند روز به روز بیشتر و بیشتر می شوند و با توجه به محدودیت هایی که در زمینه تولید و عرضه این محصولات سخت افزاری خاص وجود دارد، قیمت آنها در بازار افزایش یافته و حتی کمبودهایی نیز در این زمینه مشاهده می شود.

 

حال ستاره شناسان و محققان فضایی هشدار می دهند که تداوم این وضعیت بررسی وضعیت حیات در کرات دیگر را دشوار کرده، زیرا انجام تحقیقات در این زمینه مستلزم استفاده از ابررایانه های قدرتمند با توان پردازش بالاست و دانشمندان در زمینه تهیه و استفاده از پردازنده های گرافیکی که محاسبات ریاضی پیچیده مورد نظرشان را انجام دهد با مشکل مواجه شده اند.

 

دن ورتیمر محقق مرکز SETI در دانشگاه برکلی می گوید عطش خرید ارزهای دیجیتال و استفاده شدید از ظرفیت پردازنده های گرافیکی پیشرفته بررسی این مساله که آیا غیر از انسان موجودات باهوش دیگری در این جهان زندگی می کنند را دشوار کرده و این مشکل جدیدی است که در چند ماه اخیر برای ما رخ داده است.زیرا دانشمندان برای بررسی این موضوع نیازمند استفاده از شبکه های رایانه ای جهانی برای حل مشکلات ریاضی خود هستند. اما مردم ظرفیت این شبکه ها را برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال اشغال کرده اند.

 

گفتنی است کارت گرافیک Vega ۵۶ شرکت ای ام دی که در اواخر جولای گذشته به قیمت ۳۹۹ پوند عرضه شده بود حالا حداقل ۹۵۶ پوند قیمت دارد و حتی قیمت کارت گرافیک متوسطی مانند AMD RX ۵۸۰ از ۲۲۹ پوند به ۵۲۹ پوند افزایش یافته است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------