هدفون‌هایی که سرگیجه را از بین می‌برند



  اخبارعلمی ,خبرهای  علمی ,هدفون‌
محققان آلمانی موسسه مدارها و سیستم‌های میکروالکترونیک "فران‌هوفر" یک هدفون مخصوص ابداع کرده‌اند که سرگیجه را درمان می‌کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، سرگیجه یک وضعیت بسیار رایج است، اما ارزیابی و درمان آن دشوار است. در این راستا، یک کنسرسیوم آلمانی، از جمله محققان موسسه مدارها و سیستم‌های میکروالکترونیک "فران‌هوفر"(Fraunhofer)، سیستم بیوفیدبک "EQUIVert" مبتنی بر هدفون را توسعه دادند.

 

ادعا شده است که این سیستم قادر به درک و درمان این وضعیت است.

 

"EQUIVert" به طور خاص برای درمان سرگیجه ناشی از مشکلات حفظ تعادل در گوش درونی طراحی شده است. این هدفون در واقع این اندام را اصلاح نمی‌کند، اما در عوض ادعا شده که دیگر سیستم‌های حسی و تعادلی بدن را برای جبران اختلال عملکرد گوش درونی آموزش می‌دهد.

 

با استفاده از این هدفون، کاربر به صورت شفاهی از طریق یک سری تمرینات هدایت می‌شود، در حالی که تلاش می‌کند تا به اصطلاح "موقعیت تعادل" را حفظ کند که در آن سر و بدن صاف نگه داشته می‌شود و تعادل حفظ می‌شود.

 

با این حال، با توجه به نقص در ارکان گوش درونی، ممکن است فرد زمانی که فکر می‌کند که صاف ایستاده است، به طور ناخودآگاه به یک طرف متمایل شود.

 

 

این هدفون با استفاده از شتاب سنج یکپارچه و سنسورهای چرخشی، هنگامی که کاربر در حال انحراف به یک طرف است تشخیص می‌دهد و از طریق نشانه‌های صوتی، مشکل را برطرف می‌کند.

 

مثلا اگر فرد به سمت راست متمایل شود، پس هدفون از آن سمت صدا می‌دهد.

 

به این ترتیب، پس از تمرینات مکرر آموزشی که تمرینات، پیشرفته‌تر و پیشرفته‌تر می‌شوند، بدن به طور رسمی یاد می‌گیرد تعادل خود را به طور صحیح نگه دارد و آن چیزی که اندام تعادلی گوش درونی می‌گوید را نادیده بگیرد.

 

طراحان ادعا می‌کنند هنگامی که این اتفاق می‌افتد، سرگیجه از بین رفته است.

  اخبارعلمی ,خبرهای  علمی ,هدفون‌

در حالی که این هدفون‌ها برای استفاده در خانه طراحی شده‌اند، آنها همچنین می‌توانند به یک کامپیوتر در مطب یک دکتر متصل شوند و نرم افزار اختصاصی را اجرا کنند.

 

با استفاده از این برنامه، پزشک می‌تواند اندازه‌گیری دقیق نوسان بدن بیمار را ببیند و از آن برای اندازه‌گیری شدت سرگیجه خود استفاده کند.

 

همانطور که بیمار به آموزش با هدفون ادامه می‌دهد، پیشرفتش می‌تواند نظارت شود.

 

اگر جذب سرمایه برای تولید انبوه این هدفون موفقیت آمیز باشد، امید است که از ماه مه در دسترس قرار گیرد و قیمت آن حدود 797 دلار باشد. البته این هدفون هنوز در حال طی مراحل تایید برای استفاده پزشکی هستند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------