طراحی دستکشی برای کاهش لرزش مبتلایان "پارکینسون"



  اخبارعلمی ,خبرهای  علمی,پارکینسون
تیم تحقیقاتی دانشگاه "وسترن" دستکشی ضد لرزش تولید کرده‌اند که به افراد مبتلا به "پارکینسون" اجازه می‌دهد تا کارهای روزانه خود را راحت تر انجام دهند. 

به گزارش ایسنا و به نقل از مدیکال اکسپرس، تیم محققان "دانشگاه وسترن" (Western University) معتقدند که طراحی نمونه جدید برای "دستکش‌های کنترل لرزش" تغییری اساسی برای بیش از شش میلیون فرد مبتلا به "پارکینسون" در جهان محسوب می‌شود.

 

آنا لوئیس ترجوس، مهندس برق و نرم افزار و استاد دانشگاه "وسترن" و یکی از اعضای گروه آزمایشگاه "بیومکاترونیک"( پیوند انسان با ماشین) این دانشگاه، در حال توسعه یک رویکرد جدید برای طراحی یک فن‌آوری پوشیدنی است که به مبتلایان "پارکینسون" اجازه می دهد تا یک موتور در حین انقباضات ناخواسته عضلانی کاهش دهنده یا حتی محدود کننده عضلات، یک موتور آنها را کنترل کند.

 

این انقباضات، معمولا با اختلالات "نورولوژیک" و "دژنراتیو"( تغییر آسیب شناختی پس رونده در سلول یا اجزای آن و یا بافت است که در نتیجه آن ممکن است کارکرد سلول مختل شود) مرتبط هستند. گفتنی است بیش از 25 درصد افراد مبتلا به "پارکینسون" دارای لرزش به هنگام حرکت هستند.

 

ترجوس گفت: اگر فرد مبتلا به پارکینسون که دچار لرزش است را ببینید، آن‌ها این لرزش را در تمام بدن خود دارند ولی تنها لرزشی که در انگشتان آنهاست، این افراد را از انجام فعالیت‌های روزانه شان منع می‌کند.

 

به جای سرکوب این لرزش‌ها، کاری که اکثر دستگاه های مهار کننده لرزش انجام می دهند، این دستکش های جدید و منحصر به فرد، حرکات ارادی فرد را پیگیری می‌کند. بنابراین اگر فردی در تلاش برای انجام کارهای خود باشد، این دستکش‌ها با به حداقل رساندن "لرزش" فرد، موجب انجام حرکت مدنظر وی می‌شود.

 

ترجوس افزود: برخلاف اغلب دستکش‌های دیگر، دستکش‌های طراحی شده ما تمام حرکات فرد را سرکوب نمی‌کند. عملکرد دستگاه‌های دیگر به نحوی است که زمانی که فرد بیمار در تلاش برای انجام یک کار خاص است، این دستگاه‌ها وی را حتی از انجام آن کارهم منع می‌کنند. این در حالی است که این دستکش جدید به فرد بیمار این اجازه را می‌دهد تا حرکات ارادی فرد انجام شود و در عین حال لرزش فرد رفع گردد.

 

وی ادامه داد، تولید این دستکش‌ها با سرکوب "لرزش"، به افراد مبتلا به پارکینسون اجازه می‌دهد تا وابستگی این افراد به دیگران برای انجام کارهایشان در منزل کاهش یابد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------