لباس رباتیک سیگنال های مغز را می خواند



  اخبار علمی ,خبرهای  علمی ,لباس رباتیک
یک شرکت ژاپنی لباس رباتیکی ساخته که دور کمر فرد معلول بسته می شود و با خوانش سیگنال های ارسالی مغز به ماهیچه ها حرکت می کند. 

به گزارش مهر به نقل از گاردین، شرکت ژاپنی Cyberdyneدر این اواخر تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا را دریافت کرده تا لباس رباتیک HAL Robot Suit را در آمریکا بسازد. این شرکت طی ۱۰ سال گذشته مشغول ساخت فناوری این عضو کمکی بوده اما به تازگی آن را عرضه کرده است.

 

اکنون مرکزدرمانی Brooks Cybernetic در فلوریدا درحال آزمایش این لباس رباتیک است. کاربر می تواند لباس مذکور را مانند یک اگزواسکلتون به تن کند.  

 

در حقیقت لباس رباتیک HALدور کمر کاربر بسته می شود و برای افرادی مناسب است که به تنهایی نمی توانند راه بروند مانند بیمارانی که دچار ضایعه نخاعی هستند. نکته جالب آنجاست که کاربر می تواند لباس رباتیک را با استفاده از مغز خود کنترل کند. این گجت می تواند سیگنال های بیوالکتریک یا جریان الکتریکی بافت، اعضا یا سیستم های سلولی را دریافت کند.  نمونه معمول چنین سیستمی ماشینEEG است که می تواند امواج مغزی را بخواند.

 

به هرحال  HAL مجهز به حسگرهایی است که به پاهای کاربر می چسبند و سیگنال های الکتریکی ارسالی مغز به ماهیچه ها را رصد می کنند. سپس اگزواسکلتون را به حرکت وا می دارند. این لباس به کاربر خود کمک می کند به تنهایی راه برود، بایستد و بنشیند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------