نزدیک شدن محققان به پرورش اندام انسان در بدن خوک



  اخبار علمی ,خبرهای علمی, پرورش اندام انسان
گروهی از محققان ژاپنی از پرورش خوک هایی خبر می دهند که از لحاظ ژنتیکی به گونه ای اصلاح شده اند که اندام هایی برای پیوند به انسان ها دارند. 

به گزارش ایرنا از روزنامه دیلی میل، این خوک ها اولین حیواناتی هستند که برای پیوند اعضا یا بافت از حیوان به انسان پرورش یافته اند.

 

محققان دانشگاه میشی و دانشگاه پریفکچورال در توکیو که این خوک ها را پرورش داده اند، معتقدند که از این خوک ها می توان برای کمک به افرادی استفاده کرد که به نارسایی ارگان مبتلا هستند اما نمی توانند اندامی برای پیوند پیدا کنند.

 

آنها امیدوارند که تا اوایل سال بعدی میلادی این خوک را به یک شرکت خصوصی عرضه کنند.

مشخص شده است که خوک ها حیوانات مناسبی برای مطالعه نحوه درمان و یا پیشگیری برخی بیماری ها در انسان ها هستند. این موضوع به این دلیل است که خوک ها از لحاظ اندازه بدن با انسان ها شباهت هایی دارند.

 

این محققان ژاپنی چند سال است که در حال مطالعه خوک های اصلاح شده ژنتیکی به عنوان الگوهایی برای بیماری های ژنتیکی انسان هستند اما اکنون به روشی برای پرورش اندم ها در بدن خوک دست یافته اند که می توان از آنها برای پیوند به انسان ها استفاده کرد.

محققان این کار را با جمع آوری سلول های بنیادی پرتوان القایی (iPSCs) از یک بیمار آغاز کردند.

 

آنها سپس سلول های بنیادی انسان را به جنین های خوک که از لحاظ ژنتیکی به گونه ای اطلاح شده اند که لوزالمعده نداشته باشند، تزریق می کنند. سپس سلول های بنیادی به اندام انسان اجازه می دهند که در بدن خوک جنین رشد کند.

 

درحالیکه محور تمرکز این مطالعه بر تولید لوزالمعده تمرکز دارد اما محققان می گویند،این رویه می تواند برای تولید شماری از اندام های دیگر نیز کاربرد داشته باشد.

 

درست قبل از اینکه خوک مادر نوزادان خود را به دنیا آورد، محققان رحم خوک را در می آورند و نوزدان خوک را در یک اتاق فاقد پاتوژن (باکتری های بیماریزا) قرار می دهند. در مجموع محققان 17 بچه خوک تازه متولد شده استخراج کردند.

 

امید می ورد که از این خوک ها بتوان برای نجات انسان هایی استفاده کرد که به نارسایی اندام مبتلا هستند و قادر به پیدا کردن اندام پیوندی نیستند.  

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------