فرار از آفتاب سوختگی با فناوری هوش مصنوعی



  اخبار علمی ,خبرهای  علمی,آفتاب سوختگی
بسیاری از مردم نگران آن هستند که حضور مستمر آنها در فضاهای باز منجر به آفتاب سوختگی و سوزش شدید پوست بدنشان شود، اما برای حل این مشکل راه حل تازه ای ابداع شده است.

به گزارش مهر به نقل از دیجیتال ترندز، یک شرکت تجاری محصول هوشمند کوچکی به نام Qsun ابداع کرده که در قالب یک گیره کوچک به لباس شما متصل می شود و با استفاده از آن نه تنها می توانید جلوی آفتاب سوختگی خود را بگیرید، بلکه از این طریق درخواهید یافت که به اندازه کافی ویتامین دی برای تامین نیازهای بدن خود دریافت کرده اید یا خیر.

 

QSun برای انجام وظایف خود مجهز به حسگرهای پیشرفته ای است که میزان اشعه ماورا بنفش دریافتی بدن را به طور لحظه به لحظه اندازه گیری می کنند و بر همین اساس به کاربر اطلاع می دهند که مدت زمان مناسب برای حضور وی در زیر نور خورشید چه میزان است. در صورت اتمام مدت زمان کافی، این ابزار پیام هشداری را برای گوشی کاربر می فرستد تا وی به سایه پناه ببرد.

 

این دستگاه همچنین قادر به محاسبه میزان ویتامین دریافتی توسط کاربر در مدت زمان حضور در زیر نور خورشید است. تمامی این اطلاعات از طریق برنامه موبایلی QSun قابل کنترل است. کنترل میزان سلامت پوست صورت و اعلام میزان کرم ضدآفتاب مورد نیاز پوست بدن از جمله دیگر قابلیت های این ابزار مفید است. هزینه خرید این محصول که در ابتدای تابستان به بازار می آید ۵۰ دلار است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------