دندانه دار کردن صفحات خورشیدی برای افزایش ظرفیت ذخیره سازی



  اخبار علمی ,خبرهای  علمی,صفحات خورشیدی
دانشمندان روش جدیدی را برای افزایش بهره وری و تولید انرژی از طریق صفحات خورشیدی ابداع کرده اند که از طریق دندانه دار کردن و ایجاد پستی و بلندی در این صفحات اتفاق می افتد. 

به گزارش مهر به نقل از دیجیتال ترندز، محققان انگلیسی دانشگاه وارویک می گویند البته این کار توسط افراد عادی و با استفاده از میخ و چکش قابل انجام نیست و ایجاد تغییرات در صفحات خورشیدی برای افزایش قدرت جذب آنها باید به طور دقیق و عملی و توسط افراد متخصص انجام شود.

 

در این روش حالت و شکل اصلی کریستال های نوع پی و ان که برای تولید نیمه هادی فتوولتائیک به کار گرفته می شوند، تغییر می یابد و آنها از حالت عادی خارج می شوند.

 

امروزه اکثر صفحات خورشیدی موجود در بازار متشکل از دو لایه هستند که در مرز اتصال این دو لایه از کریستال های یادشده استفاده می گردد. زمانی که صفحات خورشیدی نور را جذب می کنند، کریستال های یادشده به ذخیره سازی و هدایت این نور کمک می کنند و در نهایت جریان برق را خلق می کنند.

 

صفحات خورشیدی فعلی در مجموع قادر به جذب و تبدیل ۳۳.۷ درصد از انرژی خورشیدی دریافتی به برق هستند. اما با تغییر شکل و حالت کریستال های مورد استفاده که در ابعاد نانو رخ می دهد، میزان جذب نور خورشید بیشتر شده و به تبع آن برق بیشتری تولید می شود. البته این تحقیق هنوز در نیمه راه خود است و امید می رود با بررسی های بیشتر میزان تولید برق از طریق صفحات خورشیدی به دو برابر میزان فعلی برسد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------