طراحی و ساخت آینه جادویی برای اتاق پرو



  اخبار علمی ,خبرهای  علمی, آینه جادویی
محققان ایرانی موفق به طراحی و ساخت آینه (اتاق) پرو مجازی ۳ بعدی لباس، شدند. 

علی رفیعی یکی از محققان پروژه «طراحی و ساخت آینه (اتاق) پرو مجازی ۳ بعدی لباس» در گفتگو با مهر اظهار کرد: با تیمی از فارغ التحصیلان دانشگاههای کشور در صدد برآمدیم تا در قالب شرکتی به ساخت آینه پرومجازی دست بیابیم.

 

وی در خصوص این پروژه افزود: آینه (اتاق) پرو مجازی سه بعدی لباس، در واقع محصولی برای تعویض و مشاهده انواع لباس بدون نیاز به پوشیدن آن هاست؛ که موفق شدیم دانش فنی ساخت این آینه را بدست بیاوریم.

 

رفیعی در خصوص نحوه عملکرد این آینه خاطر نشان کرد: با قرار گرفتن هر شی در مقابل این آینه جادویی، سیستم های تشخیصی در ابتدا انسان بودن آن را مورد بررسی قرار می دهند. سپس ابعاد بدن فرد، توسط سنسورهای پیشرفته سه بعدی اسکن خواهد شد و نقشه سه بعدی بدن تهیه می شود.

 

این محقق ادامه داد: آنگاه اطلاعات بدست آمده توسط فرآیندهای پیچیده ای مورد تحلیل قرار گرفته و امکان قرارگیری مدل های سه بعدی لباس بر روی فرد میسر خواهد شد.

 

وی عنوان کرد: در حین کار کردن با دستگاه، سیستم های دنبال گر طراحی شده به طور مداوم موقعیت فرد را ارزیابی می کنند و بدین ترتیب امکان جابه جایی در هر سه محور سه بعدی فراهم خواهد شد.    

 

این محقق افزود: در همین راستا، با جابه جایی و چرخیدن فرد، لباس مدل شده نیز به طور همزمان تغییرات لازم را انجام خواهد داد و استفاده کننده قادر به مشاهده تمام زوایای لباس خواهد بود. 

 

به گفته رفیعی، کلیه این موارد به صورت زمان-واقعی و بر روی لباس موجود بر روی فرد انجام می گیرد، بنابراین به هیچ عنوان نیازی به درآوردن لباس نخواهد بود.     

 

وی با اشاره به ویژگی های این طرح گفت: خرید این دستگاه ضمن در اختیار گذاشتن تجربه فناورانه لذتبخش، موجب صرفه جویی فراوان در زمان و امکان پرو همزمان طیف وسیعی از مدل ها خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه این دستگاه از تلفیق چندیدن سیستم فناورانه تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: سیستم تشخیص انسان، سیستم تشخیص دقیق اعضای بدن، سیستم دنبال کننده پیشرفته سه بعدی، سیستم بازشناسی حرکت، موتور گرافیکی پیشرفته سه بعدی، رابط کاربری هوشمند از اجزای تشکیل دهنده این سیستم به شمار می روند.

 

این محقق با اشاره به دیگر ویژگی های این طرح گفت: امکان مدل سازی و پرو انواع لباس، امکان دسته بندی مدل ها، سه بعدی، تعویض لباس و سایر کنترل ها تنها با حرکت دست، امکان تغییر ابعاد لباس، سرعت بالا، امکان جابه جایی در هر سه محور، امکان چرخیدن و امنیت بالا از دیگر ویژگی های این طرح محسوب می شوند.

 

رفیعی خاطر نشان کرد: در این شرکت امکان خرید محصول و تجهیزات و همینطور استفاده مادام العمر از محصول را با قیمتی در حدود یک پنجم نمونه های خارجی فراهم شده است.

 

وی گفت: برندها، پاساژ ها و فروشگاه های عرضه پوشاک معمولا در شعب و محل فروش، شرکت  های توزیع کننده عمده پوشاک، شرکت های غیرمرتبط با صنعت پوشاک در زمان برپایی نمایشگاه جهت بهره گیری از جاذبه های سرگرم کننده و جذب مخاطب، باشگاه ها ورزشی نظیر فوتبال در تمامی رویداد های مرتبط با هوادران خود نظیر برگزاری مسابقات، گرده همایی ها، دربی ها و سایر مواقع، مراکز فرهنگی و مذهبی جهت فرهنگسازی نوع پوشش، مراکز تفریحی و سرگرمی نظیر شهربازی ها مخاطبان این طرح محسوب می شوند.

 

وی افزود: این محصول به عقیده بسیاری از کارشناسان حوزه فناوری و پوشاک در آینده ای نزدیک سبب انقلابی در عرصه مد و لباس خواهد شد و تاثیر شگرفی بر نحوه تعامل و عرضه محصولات در فروشگاه های لباس ایجاد خواهد شد. از این رو در سال های اخیر تلاش جدی و رقابتی طاقت فرسا جهت تولید و عرضه این محصول در سطح بین المللی صورت گرفته است.

 

وی با تاکید بر اینکه محصول اکنون ساخته شده و آماده ورود به بازار است، گفت: برای اولین بار است که چنین طرحی در ایران و خاورمیانه به تولید رسیده است.

 

به گزارش مهر این طرح توسط علی رفیعی، کارشناسی ارشد الکترونیک گرایش دیجیتال از دانشگاه تفرش، حسن رفیعی، کارشناسی ارشد مهندسی برق گرایش کنترل از دانشگاه شاهد، دکتر محمدجواد عبدالهی فرد دکترای الکترونیک گرایش دیجیتال از دانشگاه صنعتی امیرکبیر و عضو هیئت علمی دانشگاه تفرش و علی ذاکری کارشناسی ارشد الکترونیک گرایش دیجیتال از دانشگاه تفرش به سرانجام رسیده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------