محققان مغز خوک را در خارج از بدن زنده نگاه داشتند



  اخبار علمی ,خبرهای  علمی, مغز خوک
محققان آمریکایی برای اولین بار در جهان موفق شدند که مغز 200 خوک سر بریده را احیاء کنند و آنها را برای 36 ساعت در خارج از بدن این حیوانات زنده نگاه دارند. 

به گزارش ایرنا از روزنامه گاردین، محققان دانشگاه ییل در آمریکا، این مغزها را با اتصال به سیستم جریان بسته ای به نام BrainEX که جریان خون مصنوعی غنی از اکسیژن را به نواحی مورد نظر مغز می رساند، زنده نگاه داشتند.

 

آنها با اشاره به اینکه این مغزها هوشیار نیستند، خاطر نشان کردند که این موفقیت می تواند به پژوهشگران در مورد نحوه عملکرد مغز کمک کند.

 

درحالیکه محققان اطمینان داشتند که این مغزها آگاهی نداشتند، اما میلیاردها سلول در مغز کشف کردند که عملکرد معمول خود را به دنبال این درمان آغاز کردند.

 

آنها افزودند: این موفقیت همچنین می تواند به مطالعات به منظور ابداع درمان های تجربی برای درمان بیماری هایی از سرطان گرفته تا زوال عقل کمک کند.

 

با این حال این موفقیت که در نشریه MIT Technology Review منتشر شده است واکنش متفاوتی در جامعه علمی به دنبال داشت.

 

«آنا دوور» یک محقق عصب شناسی در دانشگاه کالیفرنیا، سان دیگو، به خبرنگار نشریه به MIT Technology Review می گوید، این کار می تواند به محققانی که ارتباطات میان سلول های مغز را بررسی می کند، کمک کرده و به آنها اجازه دهد که یک 'اطلس مغز' بسازند.

 

سایر محققان نیز سریعا تاکید کردند که این موفقیت به این معنی نیست که انسان ها می توانند از چنگال مرگ فرار کنند و متذکر شدند که پیوند مغز به یک بدن جدید غیر ممکن است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------