اسب ها افرادی که قبلا دیده اند را به خاطر می آورند



  اخبار علمی ,خبرهای  علمی,اسب
نتایج یک مطالعه منحصر به فرد نشان می دهد اسب ها می توانند حالات چهره افرادی را که می بینند به خاطر سپرده و این افراد را در مواجهه مجدد شناسایی کنند. 

به گزارش مهر به نقل از یورکلارت، این بررسی که به طور مشترک توسط دانشگاه های ساسکس و پروتسموث انجام شده نشان می دهد که اسب ها چهره افرادی را که برای اولین بار می بینند به ذهن خود می سپارند و می توانند آنها را دوباره شناسایی کنند.

 

اسب ها از اطلاعات مربوط به حالت چهره افراد برای شناسایی تهدیدهای بالقوه استفاده کرده و در برابر اشخاصی که چهره آنها خشن یا عصبی جلوه کند رفتار تهاجمی نشان خواهند داد.

 

روانشناسان این دو دانشگاه انگلیسی می گویند تحقیقاتی که بر روی دهها اسب در انگلیس با استفاده از نمایش عکس افراد عصبانی و آرام و تکرار نمایش این عکس ها در برابر اسب ها انجام شده، صحت این نتیجه گیری را اثبات کرده است.

 

نکته جالب اینکه وقتی خود افرادی که عکس هایشان در برابر اسب ها به نمایش درآمده، در کنار اسب ها قرار گرفتند باز هم واکنش های متفاوتی بسته به حالت چهره قبلی آنها در عکس توسط این حیوانات رخ داده است. پیش از این ثابت شده بود که اسب ها حالات احساسی و عاطفی مختلف انسان ها را درک می کنند، اما برای اولین بار مشخص شده که اسب ها می توانند این احساسات و حالات چهره را به خاطر بسپارند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------