کمد هوشمند برای مبتلایان به فراموشی ساخته شد



  اخبار علمی ,خبرهای  علمی,کمد هوشمند
محققان کمد هوشمندی ساخته اند که به افراد مبتلا به فراموشی کمک می کند خود به تنهایی لباس بپوشند. 

به گزارش مهر به نقل از نیواطلس، افراد مبتلا به فراموشی برای انجام کارهای روزمره خود همیشه با مشکلاتی روبرو می شوند. یکی از سخت ترین فعالیت ها برای این افراد لباس پوشیدن است. درهمین راستا محققان دستگاه هوشمندی ساخته اند که به لباس پوشیدن این افراد کمک می کند.

 

دستگاه مذکور به نام  DRESS ، در حقیقت یک دراور هوشمند است و  توسط محققان دانشگاه نیویورک، آریزونا و موسسه MGHساخته شده است. دراور هوشمند شامل ۵ کشو، یک تبلت، دوربین و حسگر حرکتی است که بالای آن قرار دارد.

 

قبل از آنکه کاربر برای لباس پوشیدن آماده شود، پرستار وی درهر کشو یک تکه از لباس های فرد را به ترتیب قرار می دهد. سپس او اتاق را ترک می کند و یک برنامه صوتی به کاربر می گوید کشوی اول را باز کند که همزمان چراغی روی کشوی مربوطه روشن می شود.

 

این دراور هوشمند با استفاده از سیستم های شناسایی تصویر و ردیابی همراه بارکدهایی که روی اولین تکه لباس قرار دارد، فرایند لباس پوشیدن کاربر را رصد می کند.

 

این سیستم به فرد مبتلا به فراموشی نشان می دهد که آیا لباسش را درست پوشیده یا خیر. درمرحله بعد دراور، کاربر را به کشو راهنمایی می کند تا وی تمام لباسهایش را بپوشد.

 

همچنین این سیستم مجهز به دستبندی است که خستگی کاربر را رصد می کند. در این حالت از طریق یک اپلیکیشن به پرستار هشدار داده می شود.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------