دستگاهی که سدیم بدن را اندازه گیری می کند



  اخبار علمی ,خبرهای  علمی, سدیم دریافتی بدن
محققان دستگاهی ساخته اند که در دهان کاربر قرار می گیرد و میزان سدیم دریافتی بدن او را رصد می کند.

 به گزارش مهر به نقل از نیواطلس، تحقیقات جدید بنیاد قلب آمریکا نشان می دهد یک سوم مردم این کشور مقدار سدیم موجود در غذای روزانه خود را محاسبه نمی کنند. از سوی دیگر تخمین زده می شود ۵۴ درصد جمعیت کمتر از حد لزوم سدیم مصرف می کنند.

 

در همین راستا گروهی از محققان موسسه فناوری جورجیا نمونه اولیه یک دستگاه سنجش سدیم را ساخته اند. این دستگاه شامل یک غشای بسیار نازک و انعطاف پذیر است که در آن بخش های الکترونیکی نرمی کار گذاشته شده است. این دستگاه داخل دهان کاربر قرار می گیرد.

 

این اجزا شامل یک حسگر است که مقدار سدیمی که کاربر می خورد یا می نوشد را به طور واقعی رصد می کند. همراه آن یک ماژول بلوتوث نیز وجود دارد که اطلاعات را به یک اپلیکیشن در موبایل یا تبلت کاربر ارسال می کند.

 

به این ترتیب اپلیکیشن مذکور به کاربر کمک می کند مقدار سدیم دریافتی بدن خود را رصد کند. همچنین درباره وعده های غذایی و میزان نمک آنها نیز به کاربر هشدار می دهد.

 

این دستگاه تا به حال به طور موفقیت آمیز در سه شرکت کننده آزمایش شده است.  

 

محققان امیدوارند این فناوری را در ابعاد کوچکتر مثلا به اندازه یک دندان بسازند و از شر باتری آن نیز خلاص شوند. این باتری باید به طور روزانه شارژ شود اما دانشمندان قصد دارند آن را با یک سیم پیچ رسانا جایگزین و به این ترتیب آن را به وسیله یک فرستنده خارجی شارژ کنند. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------