ضرر 700 میلیون دلاری صنایع آمریکا در پی خورشیدگرفتگی



  اخبارعلمی,خبرهای علمی,خورشیدگرفتگی

با وقوع خورشیدگرفتگی کامل در آمریکا بسیاری از کارگران صنایع به مشاهده این پدیده خواهند پرداخت و این اتفاق در مجموع ضرری در حدود 700 میلیون دلار در پی خواهد داشت. 

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، بر اساس آماری که موسسه آماری "بورئو"(Bureau) در آمریکا ضمن نظرسنجی از کارکنان چندین کارخانه بزرگ و انجام محاسبات آماری به این نتیجه رسیدند که صنایع آمریکا مجوعا 694 میلیون دلار به خاطر به خاطر کار نکردن کارگران و متخصصان در طول زمان خورشیدگرفتگی 21 اوت، متضرر خواهند شد.

 

علاوه بر نظرسنجی، محققان موسسه بورئو از آمارهای گزارش کار در کارخانجات مختلف و محاسبه میزان کارکرد مفید کارگران در طول روز برای کارگران بالای 16 سال استفاده کردند و میزان عدم کارکرد آنها را در صورتی که 20 دقیقه به تماشای خورشیدگرفتگی بپردازند محاسبه نمود.

  اخبارعلمی,خبرهای علمی,خورشیدگرفتگی

تخمین زده می‌شود که در طول این خورشیدگرفتگی 87 میلیون کارگر دست از کار خواهند کشید اما ضرر این عدم کارکرد آنچنان چشمگیر نیست.

 

نکته قابل توجه این است که بسیاری از کارکنان صنایع در طول زمان وقوع خورشیدگرفتگی در زمان صرف ناهار هستند و به همین دلیل میزان خسارت برآورد شده حداقل رقم ممکن  شده است.

 

روز دوشنبه، ۲۱ اوت، خورشیدگرفتگی کامل از نواری جغرافیایی از شمال غرب تا جنوب شرق آمریکا قابل مشاهده خواهد بود. سایر بخش‌های آمریکا شاهد گرفتگی نسبی خورشید توسط ماه خواهند بود.

 

کسوف یا خورشیدگرفتگی وقتی اتفاق می‌افتد که ماه از نگاه ناظر زمینی درست روبروی خورشید قرار می‌گیرد و صفحه آن را می‌پوشاند. تصادف مهم دیگری که این پدیده را ممکن می‌کند این است که قطر زاویه‌ای خورشید و ماه برابر است. این تصادف اجازه می‌دهد که شاهد پدیده فوق‌العاده خورشیدگرفتگی کامل باشیم.

 

در لحظه خورشیدگرفتگی کامل آسمان و زمین تاریک است و حتی بعضی ستاره‌ها قابل مشاهده خواهند بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------