آینه مجازی لبخندتان را قبل از جراحی دندان نشان می دهد



  اخبار علمی ,خبرهای  علمی,آینه مجازی

محققان سوئیسی آیینه ای مجهز به واقعیت افزوده ساخته اند که به افراد نشان می دهد لبخندشان پس از جراحی دندان ها را مشاهده می کنند.

به گزارش مهر به نقل از نیواطلس، افرادی که دندان های مرتبی ندارند، راه های مختلفی را برای داشتن لبخندی زیبا آزمایش می کنند. یکی از این راه ها جراحی است. در این فرایند پزشکان قالب هایی از دندان های مختلف را برای بیمار می سازند تا به او  نشان دهند، لبخندش پس از جراحی چه ظاهری خواهد داشت.

 

اکنون محققان سوئیسی نوعی آینه مجازی ساخته اند که به وسیله نرم افزار واقعیت افزوده نتیجه جراحی و لبخند کاربر را به طور واقعی به او نشان می دهد.

 

یک استارت آپ زیر مجموعه دانشگاه علم و فناوری زوریخ به نام Kapanu این نرم افزار را ساخته است. نرم افزار مذکور موتور واقعیت مجازی کاپانو نام گرفته است.

 

به هرحال دستگاه مذکور اسکنی سه بعدی از دندان های فرد انجام می دهد. سپس برنامه مخزنی مملو از مدل های سه بعدی دندان های طبیعی و جذاب را جستجو می کند. در نهایت گزینه های مختلفی را برای کاربر نمایش می دهد.

 

در این فرایند مدل انتخابی روی اسکن سه بعدی از دندان های فعلی کاربر گذاشته می شود. به عبارت دیگر یک مدل مجازی روی ویدئویی زنده قرار می گیرد و کاربر می تواند دندان ها و لبخند جدید خود را ببیند.  جالب آنکه این نرم افزار می تواند لبخند کاربر را از زوایای مختلف به او نشان دهد.

 

با کمک این روش کاربر می تواند با کلیک یک ماوس دندان های مختلفی را انتخاب کند و مواردی مانند طول و عرض و رنگ دندان ها را تغییر دهد.

 

 به هرحال هنگامیکه کاربر لبخند جدید خود را انتخاب کرد، اطلاعات به نرم افزار ۳ بعدی  و ماشینی فرستاده می شود تا دندان های جایگزین ساخته شوند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------