چین گوشت آزمایشگاهی تولید می کند



  اخبارعلمی ,خبرهای علمی , گوشت آزمایشگاهی

چین با عقد قراردادی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار در صدد تامین گوشت آزمایشگاهی برآمده است. 

به گزارش  مهر به نقل از فیوچریسم، با توجه به افزایش شدید جمعیت کشور چین و نیاز روزافزون این کشور به روش هایی پیشرفته برای تامین مواد غذایی، تولید گوشت آزمایشگاهی با استفاده از سلول های بنیادی حیوانات مورد توجه چین قرار گرفته است.

 

از همین رو، مقامات چینی قراردادی ۳۰۰ میلیون دلاری امضا کرده اند تا گوشت مورد نیاز خود را به این شیوه جدید تامین کنند و از مشکلات زیست محیطی ناشی از مصرف زیاد علوفه و تخریب جنگل ها برای تغذیه و نگهداری دام بکاهند.

 

آمریکا و رژیم صهیونیستی سرمایه گذاری گسترده ای در زمینه تولید گوشت آزمایشگاهی به عمل آورده اند و مراکز تحقیقاتی زیادی در ایالات متحده در این زمینه تحقیق می کنند. Memphis Meats از جمله این شرکتهاست که با سرمایه گذاری بیل گیتس و سر ریچارد برانسون فعالیت می کند. Hampton Creek مجموعه دیگری است که فروش گوشت آزمایشگاهی را از سال آینده میلادی آغاز می کند.

 

تولید گوشت آزمایشگاهی در حال حاضر هنوز مبتنی بر استفاده از سلول های بدن حیوانات است و لذا کشتار آنها را به طور کامل متوقف نمی کند. دانشمندان هم اکنون به دنبال ابداع روش های تازه ای برای تولید گوشت آزمایشگاهی هستند که هیچ نیازی به کشتار حیوانات نداشته باشد.

 

بر اساس برآوردها ۱۴.۵ درصد از کل موارد تصاعد گازهای گلخانه ای ناشی از صنعت دامداری است و لذا متحول سازی این صنعت به حفظ محیط زیست کمک شایانی می کند. دولت چین امیدوار است به تدریج مصرف گوشت در این کشور را تا ۵۰ درصد کاهش دهد. چین سالانه حدود ۱۳.۵ میلیارد دلار صرف واردات گوشت می کند و سرمایه گذاری برای تولید گوشت آزمایشگاهی باعث صرفه جویی عظیمی برای این کشور می شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------