کشف ستاره‌ خورشیدمانندکه سیاره‌های خودرا می‌خورد



ستاره شناسان موفق به کشف ستاره ای در دوردست شده اند که میل وافری به خوردن سیاره های صخره ای دارد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری یونایتدپرس، آنالیز اغتشاش شیمیایی این ستاره نشان می دهد که این سیستم ستاره ای خورشید مانند معادل 15 زمین، سیاره سنگی بلعیده است.

 

دیوید هوگ رییس داده های ستاره شناسی در مرکز اختر فیزیک موسسه فلاترون در یک بیانیه خبری اعلام کرد: حتی اگر خورشید ما کل منظومه شمسی را بخورد، بازهم به بی قاعدگی که در این ستاره مشاهده می کنیم نزدیک نخواهد شد.

 

  اخبارعلمی,خبرهای علمی,سیاره‌

محققان این ستاره سیاره خور را Kronos نامیدند که اشاره ای است به لغت یونانی'تیتان' به معنی کسی که تمام بچه های خود را بعد از تولد می خورد.

 

این ستاره توسط 'سمیونگ اوه' کارشناس اختر فیزیک در دانشگاه پرینستون کشف شد؛ هر چند وی قرار نبود یک ستاره سیاره خور را کشف کند.

 

به واقع، او برای مطالعه زوج های ستاره ای که در امتداد مسیرهای مشابه و با سرعت مشابه حرکت می کنند در حال استفاده از مشاهدات فضاپیمای Gaia سازمان فضایی اروپا بود.

 

Kronos برخلاف خواهر ستاره ای خود Krios، دارای غلظت های بالایی از آهن، سیلیکون، منیزیم و لیتیوم بود؛ عناصری که تشکیل دهنده سیاره های صخره ای هستند.

 

ستاره شناسان به دلیل فلزات سنگینی که در لایه های خارجی Kronos یافت می شود، بر این باورند که این ستاره سیاره های سنگی را بیش از یک میلیارد سال بعد از تولدش، خورده است.

 

این یافته می تواند به ستاره شناسان در درک بهتر چگونگی تحول سیستم های ستاره ای در طول زمان کمک کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------