آووکادو با پوشش ضد فساد خوراکی



 اخبار علمی ,خبرهای علمی,آووکادو
محققان موفق به اسپری یک پوشش ضد فساد و در عین حال خوراکی برای آووکادو شده‌اند که طول عمر آن را دو تا سه برابر افزایش می‌دهد. 

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، ما قبلا در مورد پوشش‌های آزمایشی خوراکی ساخته شده از ابریشم، ژلاتین گیاهی و کیتوسان که باعث افزایش عمر مفید میوه و سبزیجات تازه می‌شوند، شنیده بودیم، اما در حال حاضر یک پوشش موسوم به Apeel از مواد گیاهی زائد ساخته شده است که روی آووکادو اعمال می‌شود و در حال حاضر در فروشگاه‌های آمریکا فروخته می‌شود.

 

این پوشش که توسط یک شرکت آمریکایی موسوم به "Apeel Sciences" واقع در کالیفرنیا ساخته شده از ترکیبات آلی غیر سمی مانند چربی‌ها و گلیسرولیپیدها، که از دور ریز پوست، دانه و پالپ انواع مختلف سبزیجات و میوه‌ها گرفته می‌شود، ساخته شده است.

 

این پوشش، بی‌رنگ، بی‌بو و بدون مزه است و معمولا از فرایند غوطه‌ور شدن برای اعمال آن روی میوه‌ها و سبزیجات استفاده می‌شود.

 

این پوشش به ایجاد یک محافظ کمک می‌کند که مانع از خروج رطوبت به خارج از میوه‌ها یا سبزیجات، و موجب به حداقل رسیدن میزان ورود اکسیژن به داخل آنها می‌شود.

 

به گفته شرکت سازنده، این پوشش موجب افزایش دو تا سه برابری طول عمر محصولات می‌شود.

 

این پوشش نه تنها میزان هدررفت میوه و سبزیجات را بر اثر خراب شدن کاهش می‌دهد، بلکه در صورت استفاده توسط تولیدکنندگان، موجب می‌شود تا دیگر نیازی به چیدن میوه‌های نرسیده و صبر کردن برای رسیدن آنها در کشتی یا انبار فروشگاه‌ها نباشد.

 

علاوه بر این، چون Apeel از مواد مورد تایید سازمان‌های بهداشتی ساخته شده است، می‌توان از آن روی میوه‌ها و سبزی‌های ارگانیک، بدون تغییر در وضعیت ارگانیک بودن آنها استفاده کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------