چاپ سه بعدی سریع تر بافت های زنده با مویرگ



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی , چاپ سه بعدی
محققان یک تکنیک جدید چاپ سه بعدی با وضوح بالا ابداع کردند که امکان چاپ بافت زنده به همراه مویرگ های خونی را فراهم می کند. این تکنیک امکان تولید بافت های پیچیده و دسترسی سلول ها را به اکسیژن و مواد غذایی لازم برای ادامه حیات آن ها فراهم می کند. 

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری ساینس دیلی، در این تکنیک جدید از فناوری چاپ هولوگرافیک با وضوح 0.5 میکرون استفاده می شود. وضوح این تکنیک 10 برابر چاپگرهای زیستی متداول و سرعت آن 1000 برابر این چاپگرها است.

 

به عبارت دیگر این چاپگر قادر است بخشی از بافت انسان را به همراه تمام مویرگ های آن در مدتی کمتر از 12 ساعت چاپ کند. این در حالی است که چاپگرهای موجود برای چاپ یک سانتیمتر مکعب از بافت انسان به هفته ها زمان نیاز دارند.

 

سرعت این چاپگر تنها توسط تنظیمات اپتیکی مورد استفاده برای سخت کردن هیدروژل محدود می شود. به همین علت اکنون محققان در تلاشند تا یک سیستم اپتیکی سفارشی توسعه دهند که قابلیت های چاپگر را به میزان چشمگیری افزایش می دهد. هدف نهایی محققان این است که بتوانند سیستم خون رسانی یک کلیه را مدتی کوتاه تر از 12 ساعت چاپ کنند.

 

درصورتی که محققان بتوانند اندام های زنده را چاپ کنند، علاوه بر تامین نیاز موجود به پیوند اعضا، با حذف نیاز به سیستم اکسیژن رسانی، دیالیز، تزریق انسولین و سایر روش های درمانی، می توانند هزینه های درمانی و پزشکی را کاهش دهند. این فناوری در تولید داروها و سم شناسی نیز کاربرد دارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------