آناتومی مغز هر انسان کاملا شخصی است



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,آناتومی مغز
مطالعات اخیر محققان دانشگاه زوریخ نشان داد که آناتومی مغز هر انسان مانند اثر انگشت کاملا انحصاری است و این یگانگی نتیجه دو عامل ترکیب ژن‌ها و تجربیات هر فرد در طول زندگی است. 

به گزارش ایسنا و به نقل از ساینس دیلی، همانطور که اثر انگشت هیچ دو انسانی در روی زمین مشابه هم نیست، آناتومی مغز هیچ دو انسانی نیز مشابه نیست. طبق این یافته اکنون محققان به دنبال پاسخ این پرسش هستند که آیا می‌توان از آناتومی مغز به عنوان یک شاخص برای شناسایی هویت افراد استفاده کرد؟.

 

محققان دانشگاه زوریخ در طول مطالعات طولانی‌مدت خود دریافتند که آناتومی مغزی در موسیقی‌دانان حرفه‌ای، گلف‌بازان موفق و شطرنج‌بازان زبردست در نقاط مرتبط با فعالیت حرفه‌ای، به مرور زمان دچار تغییرات قابل رهگیری می‌شود.

 

تحقیقات محققان همچنین ثابت کرد که اتفاقات کوچک نیز ممکن است اثر پایداری در مغز داشته باشند. مثلا ممکن است دست راست شما دچار شکستگی شود و در طول دو هفته در گچ نگهداری شود، در طول این مدت ضخامت بافت کورتکس مغزی مسئول کنترل دست راست کاهش می‌یابد.

 

 با توجه به اتفاقات متفاوت در زندگی افراد، آناتومی مغز نیز تحت تاثیر تجربیات مختلف شکل متفاوتی می‌گیرد.

 

محققان برای اثبات نظریه تاثیر تجربیات بر آناتومی مغز از دستگاه تصویرساز پیشرفته مغز یا MRI برای بررسی تغییرات مغزی ۲۰۰ داوطلب سالم به مدت دو سال استفاده کردند.

 

در طول دوره بررسی بیش از ۴۵۰ ویژگی انحصاری در مغز مثل حجم کلی مغز، ضخامت کورتکس و نسبت ماده خاکستری به سفید مورد بررسی قرار گرفت.

 

در طول مدت آزمایش محققان دریافتند که مغز هر داوطلب دارای صفات و ویژگی‌های انحصاری است که شناسایی آن را در انبوه اطلاعات دریافتی ممکن می‌سازد.

 

محققان در ادامه تحقیقات خود به این نتیجه دست‌یافتند که آناتومی مغز انسان ترکیبی از شرایط زندگی و فعالیت ژن‌ها است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------