توسعه دستگاه مبتنی بر هوش مصنوعی برای شناسایی اختلالات شناختی



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,هوش مصنوعی
محققان شرکت "Winter Light Labs" مستقر در تورنتو به تازگی یک روش یادگیری ماشین برای پیش‌بینی زوال عقل توسعه داده‌اند که متغیرهای خاصی را در هنگام تجزیه و تحلیل داده‌ها، اولویت‌بندی می‌کند. 

به گزارش ایسنا و به نقل از مدیکال اکسپرس، بیماری آلزایمر و زوال عقل یکی از بزرگترین چالش‌های جهانی هستند به طوریکه در ایالات متحده آمریکا از هر سه نفر یک نفر به دلیل ابتلا به این بیماری فوت می‌کند.

 

شرکتWinter Light Labs" " در حال توسعه ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی هستند که این دستگاه‌ها می‌توانند به شناسایی و نظارت بر بیماری آلزایمر، زبان پریشی، زوال عقل و سایر شرایطی که بر توانایی‌های شناختی انسان تاثیر می‌گذارد کمک کند. دستگاه‌های توسعه داده شده این شرکت بسیار کارآمد هستند به طوریکه می‌توانند اختلال زبان پریشی را با دقت 100 درصد و زوال عقل را با دقت بیش از 82 درصد شناسایی کنند.

 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,هوش مصنوعی

الگوریتم‌های یادگیری ماشین آنها، با تجزیه و تحلیل گفتار انسانی و شناسایی الگوهای متمایز که به طور کلی با زوال عقل یا اختلالات دیگر مرتبط است، اختلالات شناختی و شدت آنها را پیش‌بینی می‌کنند.

 

در این تحقیق "فرانک رودزیک"(Frank Rudzicz)، رئیس شرکت"Winter Light Labs"، استاد "دانشگاه تورنتو" و دیگر محققان از یک شیوه آموزش استفاده کردند تا یک شیوه را که می‌تواند در تعیین شناسایی بیماری زوال عقل مفید باشد، شناسایی کنند.

 

محققان همچنان در حال تلاش برای توسعه دستگاه‌هایی برای تشخیص دقیق بیماری‌های شناختی هستند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------