شناسایی ویژگی های شخصیتی با حرکت چشمها



 اخبار علمی ,خبرهای علمی,  هوش مصنوعی
محققان سیستم هوش مصنوعی ابداع کرده اند که با توجه به حرکت چشمان می تواند برخی ویژگی های شخصیتی افراد را شناسایی کند.

به گزارش مهر به نقل از ماشابل تک، محققان در اوایل سال جاری با کمک ماشین یادگیری رابطه میان شخصیت افراد و حرکات چشم آنها را کشف کردند. در مرحله بعد آنها با استفاده از هوش مصنوعی حرکات چشم ۴۲ دانشجو را ردیابی و تحلیل کردند. نتیجه این پژوهش به تازگی منتشر شده است.

 

هوش مصنوعی می تواند ۴ویژگی اصلی شخصیتی فرد را ردیابی کند. این ویژگی ها عبارتند از: میزان مقبولیت، آگاهی، بی ثباتی و روان رنجوری.

 

این فناوری نمی تواند درباره تجربیات فرد قضاوت کند.

 

به گفته یکی از محققان، این یافته می تواند همکاری میان انسان و ماشین را بهبود دهد. اگر ماشین بتواند شخصیت فرد را تحلیل کند، می تواند با توجه به آن عمل کند.

 

توبیاس لوچر محقق ارشد این تحقیق می گوید: افراد همیشه به دنبال خدمات بهتر و شخصی سازی شده هستند. با این وجود ربات ها و رایانه های امروز از لحاظ اجتماعی آگاه نیستند. به همین دلیل آنها نمی توانند سرنخ های غیرکلامی را دریابند. این تحقیق فرصت هایی برای تولید ربات ها و رایانه هایی فراهم می کند که رفتار طبیعی تری دارند و سیگنال های روابط اجتماعی افراد را بهتر درک می کنند.

 

البته این تحقیق جنبه منفی نیز دارد. چنین سیستمی خطری برای صیانت از حریم خصوصی افراد به حساب می آید.

 

به هرحال در این تحقیق برخی ویژگی های شخصیتی با حرکات چشم مرتبط شده اند، مانند کنجکاوی: فرد اطراف را بیشتر نگاه می کند، روان رنجوری، فرد سریع تر پلک می زند، خواهان تجربیات بیشتر: چشمانش را از یک سو به سوی دیگر می چرخاند، آگاهی بیشتر: اندازه مردمک چشمان فرد بیشتر تغییر می کند.

 

در این پژوهش دانشگاه اشتوتگارت، فلیندرز و موسسه مکس پلانک آلمان همکاری کرده اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------