تحریک الکتریکی مغز بدون نیاز به جراحی



 اخبار علمی ,خبرهای علمی, تحریک الکتریکی مغز
محققان راهکار جدیدی را برای تحریک الکتریکی مغز ابداع کردند که در آن نیازی به جراحی و کارگذاشتن الکترود درون مغز نیست.  

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری ساینس دیلی، در این شیوه که با عنوان Temporal Interface شناخته می شود، میدان های الکتریکی کوچک دارای همپوشانی و فرکانس های مختلف روی جمجمه اعمال می شوند.

 

وقتی الکترودهایی با جریان ضعیف به جمجمه متصل می شوند، دو میدان الکتریکی با فرکانس های مختلف ایجاد می کنند. سرعت این میدان ها به اندازه ای است که فعالیت سلول های مغز را تغییر می دهد. اما زمانی که این میدان ها با هم تداخل می کنند دامنه جریان های ترکیبی آنها در فرکانس پایین تغییر می کند و این امر موجب تحریک سلول های مغز و در نتیجه تغییر فعالیت آن ها می شود.

 

در آزمایش این شیوه با استفاده از موش ها مشخص شد این تکنیک جدید قادر است سلول های هیپوکامپ را بدون اثرگذاری بر کورتکس، تحریک کند. در این شیوه می توان نقطه تداخل میدان ها را تغییر داد و در نتیجه بخش های مختلفی از مغز را بدون تاثیرگذاری بر سایر بخش های آن تحریک کرد.

 

از آنجا که در این تکنیک از میدان های الکتریکی شناخته شده استفاده می شود، برخلاف سایر روش های متداول نیازی به تغییر شیمیایی یا ژنتیکی مغز نیست. این شیوه غیرتهاجمی تحریک مغز، مزایای زیادی را برای بیماران نیازمند به درمان های عصبی دارد.

 

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Science منتشر شده است. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------