تامین توان ربات های نرم با استفاده از ذرت بوداده



 اخبار علمی ,خبرهای علمی,ربات های نرم
محققان دانشگاه کرنل ربات های نرمی را ساختند که توان موردنیاز خود را از ذرت بوداده به دست می آورند. این ربات ها قادرند باز و بسته شده، اجسام را بگیرند و سختی آن ها تغییر کند. 

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری ساینس دیلی، از آنجا که دانه های ذرت با افزایش دما به سرعت و با فشار حجیم می شوند، حجم آن ها تا 10 برابر افزایش می باید و پس از حجیم شدن با سختی حرکت می کنند. به همین علت ذرت بوداده گزینه مناسبی برای ساخت ربات های نرم محسوب می شود.

 

محققان با استفاده از این فناوری سه ربات ساختند. یکی از ربات ها گیره ای با سه انگشت از جنس سیلیکون است که داخل آن با دانه های ذرت پر شده است. دانه های ذرت توسط یک سیم، گرم و حجیم می شوند و به دیواره بیرونی انگشتان فشار وارد می کنند. در نتیجه انگشتان به داخل جمع شده و شی موردنظر را می گیرند. ربات دوم متشکل از یک رشته نرم سیلیکونی است که درون آن 36 دانه ذرت و یک سیم کارگذاشته شده و پس از حجیم شدن ذرت ها، تبدیل به یک ساختار سخت می شود.

 

ربات سوم نیز ساختاری شبیه به سیلندر است که از بسته های ذرت ساخته شده و زمانی که توسط مایکروویو گرم می شود، دانه های ذرت حجیم شده و توان کافی را برای جایه جایی یک وزنه 4 کیلویی تامین می کند.

 

گزارش کامل این تحقیقات در کنفرانس بین المللی رباتیک و اتوماسیون IEEE ارائه شده است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------