مرگبارترین نقطه جهان بر اثر گرما مشخص شد



 اخبار علمی ,خبرهای علمی,
محققان دانشگاه "ام‌آی‌تی"(MIT) با انجام تحقیقاتی دریافتند، تا اواخر قرن جاری، دشت‌های شمالی چین به علت گرمای شدید دیگر قابل سکونت نخواهد بود. 

به گزارش ایسنا و به نقل از اینهبیتت، جای تعجب نیست که "چین"، پرجمعیت‌ترین کشور جهان، بزرگترین آلاینده کره زمین نیز باشد.

 

افرادی که در دشت‌های شمالی چین که پرجمعیت‌ترین ناحیه دنیا است، زندگی می کنند، ممکن است تا اواخر قرن جاری دیگر توانایی زندگی در آن ناحیه را نداشته باشند.

 

انتظار می‌رود که این منطقه در معرض موج گرمای شدیدی قرار گیرد که می‌تواند منجر به مرگ بسیاری از مردم منطقه شود.

 

اگر انتشار "کربن" در این منطقه کاهش نیابد، ممکن است مردم این منطقه در عرض چند ساعت جان خود را از دست دهند.

 

براساس مطالعات اخیر مرکز "تحقیقات تغییرات جهانی" دانشگاه "ام‌آی‌تی"(MIT)، محققان دریافتند که دشت‌های شمالی چین مرگبارترین نقطه جهان بر اثر گرما خواهد شد.

 

"فاتح الطاهر" سخنگوی این تیم تحقیقاتی و استاد دانشگاه "ام‌آی‌تی" گفت: اخیرا چین به بزرگترین عامل در انتشار گازهای گلخانه‌ای مبدل شده است. 

 

وی هشدار داد، اگر روند انتشار این گازهای گلخانه‌ای ادامه یابد، ممکن است امکان سکونت در پرجمعیت‌ترین ناحیه کره زمین با محدودیت مواجه شود.

 

این هشدار نگران کننده است زیرا بخش عظیمی از جمعیت ۴۰۰ میلیونی این منطقه کشاورز هستند که وضعیت معیشتی آنها به شرایط زمین در آن منطقه بستگی دارد.

 

این در حالی است که چین بخش زیادی از مواد غذایی آمریکا را نیز تامین می‌کند.

 

تا آینده‌ای نزدیک چین با یک بحران جدی مواجه خواهد بود.

 

بنا بر اعلام سرویس ملی آب و هوایی آمریکا، اگر "دمای حباب مرطوب"(WBT)  هوا بالای ۸۷.۸ درجه فارنهایت باشد، به عنوان یک "خطر جدی" تلقی می‌شود. و دمای بالای ۹۵ درجه فارنهایت نیز کشنده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------