سیگار برقی سلول های ایمنی ریه را نابود می کند



 اخبار علمی ,خبرهای علمی,سیگار برقی
بررسی های تازه دانشمندان نشان می دهد خطرات سیگار برقی برای سلامت انسان بسیار جدی است و این تصور که سیگار برقی نسبت به سیگار عادی مشکلات کمتری دارد، خطاست. 

به گزارش مهر به نقل از نیواطلس، دود سیگار برقی به سلول های ایمنی ریه افراد به شدت آسیب می زند و باعث می شود این سلول ها نتوانند دستگاه تنفسی انسان را از وجود ذرات خطرناک پاکسازی کنند.

 

در سال های اخیر محبوبیت سیگار برقی به شدت در حال افزایش بوده و تولیدکنندگان آن مدعی بوده اند که این محصول در مقایسه با سیگار عادی کم خطرتر است. اما پژوهشگران دانشگاه بیرمنگام انگلیس پی برده اند که دود سیگار برقی اثرات به شدت مخربی بر روی بافت ریه دارد.

 

سلول های ایمنی که به این شکل نابود می شوند، ماکروفاژهای آلوئولار نام دارند و در نبود آنها ذرات آلوده محیطی بدون هیچ مشکل خاصی به درون بدن انسان نفوذ می کنند.

 

دود سیگار برقی باعث افزایش تولید رادیکال های آزاد و افزایش میزان مرگ سلول های بدن نیز می شود و علاوه بر این کارکرد برخی سلول های بدن را نیز مختل می کند. از همین رو پژوهشگران به مردم توصیه کرده اند به جای استفاده از سیگار برقی به جای سیگار عادی به طور کامل مصرف دخانیات را ترک کرده و این کار را کنار بگذارند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------