قابلیت صحیح کردن خودکار صداها توسط مغز



 اخبار علمی ,خبرهای علمی,مغز
تحقیقات جدید با تمرکز روی توانایی تشخیص گفتاری مغز، مکانیسمی کشف کرده است که مغز از طریق آن قادر به تمییزصداهای مبهم از یکدیگر است. بدین‌صورت که مغز از قابلیت «صحیح کردن خودکار» صداها برخوردار است. 

به گزارش خبرآنلاین، قابلیت صحیح کردن خودکار صدا پس از شنیدن مکانیسمی دارد که تاکنون ناشناخته بوده است. 

 

«لورا جی ویلیامز» از دپارتمان روانشناسی دانشگاه نیویورک و همکاران در لابراتوار زبان شعبه ابوظبی سعی کرده‌اند این موضوع را واکاوی کنند. در مقاله‌شان که در مجله نوروساینس منتشرشده  درباره شباهت B و P و اولین دریافت آن توسط مغز بر اساس متن تحقیق‌شده است.

 

50 نفر در این تحقیق مشارکت کرده و نتایج آن بر اساس روش موسوم به magnetoencephalography نگاشته شد. سپس دیده شد کمتر از نیم ثانیه طول می‌کشد تا مغز بتواند تشخیص درست بدهد. گفته می‌شود سیستم شنوایی به‌طور فعال سیگنال صوتی را در قشر شنوایی حفظ می‌کند و سپس با حدس و گمان هویت اصلی کلمه تشخیص داده می‌شود.

 

این استراتژی پردازشی اجازه می‌دهد تا محتوای پیام به‌سرعت در دسترس قرار گیرد و امکان تجزیه تحلیل مجدد سیگنال صوتی برای به حداقل رساندن اشتباهات شنوایی فراهم می‌شود، چراکه مغز دوباره تفسیر صدا را ارزیابی می کندو این تفسیر در به‌روزرسانی یک‌صدا از صدای بعدی ضروری است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------