تسکین علائم اگزما با زهر زنبورعسل



 اخبار علمی ,خبرهای علمی, اگزما
مشکل پوستی شایع موسوم به اگزما عمدتا در پشت زانوها، آرنج، اطراف گردن، دور چشم یا گوش ها اتفاق می افتد. حال نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد این بیماری با نیش زنبورعسل قابل درمان است. 

به گزارش مهر، اگزما یک بیماری مزمن است که موجب می شود پوست قرمز، خشک، ترک خورده و خارش دار شود. مشکل پوستی التهابی بسیار شایعی است که در آن عملکرد محافظ پوست مختل یا تضعیف می شود، در نتیجه پوست خشک شده و در برابر عفونت های باکتریایی یا ویروسی آسیب پذیرتر می شود.

 

حال محققان در مطالعه بر روی سلول موش ها و انسان ها مشاهده کردند زهر زنبور عسل و ملتین، یکی از اجزای اصلی آن، التهاب پوست را با هدف قرار دادن سلول های ایمنی مهار می کند.

 

محققان بریتانیایی عنوان می کنند: «این مطالعه اثبات کرده که زهر زنبور عسل و ملیتین دارای فعالیت ایمنی سازی است و چنین فعالیتی با تنظیم تفکیک سلولی کمک کننده T مرتبط است، در نتیجه بیماری های پوستی التهابی ناشی از درماتیت آتوپیک را تسکین می دهد.»

 

طبق یافته محققان، از هر ۵ کودک یک کودک قبل از تولد یک سالگی اش مبتلا به اگزما می شود. همچنین حدد ۵۳ درصد از موارد ابتلا به درماتیت آتوپیک تا رسیدن به سن ۱۱ سالگی از بین می روند. در ۶۵ درصد موارد هم این عارضه تا سن ۱۶ سالگی از بین می رود.

 

به گفته محققان، به دلیل تغییر در سبک زندگی یا فاکتورهای زیست محیطی عامل اگزما، شمار افراد مبتلا به اگزما در سال های اخیر افزایش یافته است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------