بزرگترین دایناسور جهان شناسایی شد



 اخبار علمی ,خبرهای علمی,دایناسور
دانشمندان موفق به شناسایی غول پیکرترین دایناسور جهان شده اند که از نظر ابعاد دو برابر فیل های غول پیکری است که هم اکنون در قاره آفریقا زندگی می کنند.

به گزارش مهر به نقل از نیواطلس، دایناسور یادشده Ledumahadi mafube نام دارد و بزرگترین حیوان کره زمین در زمان زندگی خود در ۲۰۰ میلیون سال قبل بوده است. فسیل های باقی مانده از این دایناسور تا سال های اخیر به درستی شناسایی نشده بودند و دسته بندی علمی آن نیز به تازگی صورت گرفته است.

 

اولین بار تعدادی از استخوانهای Ledumahadi mafube حدود ۳۰ سال قبل کشف شدند و سپس در سال ۲۰۱۲ مقدار بیشتری از فسیل های آن در آفریقای جنوبی شناسایی شدند. بررسی ها نشان می دهد استخوان های مذکور مربوط به یک Ledumahadi mafube با ۱۴ سال سن بوده است.

 

 اخبار علمی ,خبرهای علمی,دایناسور

 

وزن دایناسور یادشده ۱۲ تن بوده و قامت آن به ۴ متر می رسیده است. بررسی فسیل های این جاندار غول پیکر نشان می دهد Ledumahadi mafube بر روی هر چهار پای خود راه می رفته و به گونه ای حرکت می کرده که فشار ناشی از وزنش بین هر چهار پا به شکل مناسبی تقسیم شود.

 

به گفته دکتر بلر مک آفی از اساتید دانشگاه ویتواترزرند در آفریقای جنوبی هنوز باید مطالعات بیشتری برای باقی مانده های فسیل این دایناسور صورت بگیرد تا نحوه زیست، تغذیه و سکونت آن مشخص شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------