سیستم هشدار صوتی خودروهای برقی جان عابران را نجات می دهد



 اخبار علمی ,خبرهای علمی,سیستم هشدار صوتی
شرکت جاگوار برای خودروهای الکتریکی خود یک سیستم هشدار صوتی ابداع کرده که برای عابران پیاده قابل شنیدن است اما سرنشینان خودروهای دیگر آن را نمی شنوند. به این ترتیب جان عابران را نجات می دهد. 

به گزارش مهر به نقل از دیلی میل، گروه های مختلف حفظ امنیت جاده ها، خودروهای الکتریکی را قاتلان ساکت نامگذاری کرده اند.  

 

از جولای ۲۰۱۹ میلادی طبق قانونی جدید همه خودروهای الکتریکی جدید باید سروصدایی ایجاد کنند که عابران پیاده به خصوص افراد نابینا بتوانند صدای نزدیک شدن آن را بشنوند اما با وجود آنکه ۹ ماه تا این مهلت مانده شرکت جاگوار از صدای خودروهای الکتریکی اش در آینده رونمایی کرد.

 

این شرکت فناوری به نام «سیستم هشدار  قابل شنیدن خودرو» ابداع کرده است. این سیستم برای نخستین خودروی الکتریکی این برند به نام I-Pace طراحی شده است. مهندسان جاگوار با کمک سگ های راهنمای افراد نابینا صوتی ابداع کرده اند که با سرعت ۲۰ کیلومتر بر ثانیه قابل شنیدن است. همچنین بلندی صوت  بیش از ۵۶ دسی بل است.

 

این صوت طوری طراحی شده که هر چند برای عابران پیاده قابل شنیدن است، اما سرنشینان خودروهای دیگر آن را نمی شنوند. مهندسان جاگوار این صوت را در محیط های مختلف از جمله فضای شهری آزمایش کرده اند. قابلیت انتشار صوت این سیستم به گونه ای است که نمی توان آن را خاموش کرد. با افزایش سرعت خودرو شدت صوت نیز بیشتر می شود.   

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------