طراحی سه بعدی مهندسی با عینک های واقعیت افزوده



 اخبار علمی ,خبرهای علمی,عینک
امروزه فناوری واقعیت افزوده بسیاری از جنبه های کاری و حرفه ای بشر را تغییر داده و به تازگی مهندسان می توانند از آن برای طراحی سه بعدی بهره بگیرند. 

به گزارش مهر به نقل از ونچربیت، مهندسی مبتنی بر استفاده از رایانه که به CAD مشهور است یک صنعت ۹ میلیارد دلاری است و شرکت وان شیپ قصد دارد صنعت یادشده را متحول کند.

 

این شرکت یک ابزار CAD مبتنی بر فناوری کلود طراحی کرده که از عینک های واقعیت افزوده ساخت شرکت مجیک لیپ به منظور کمک به مهندسان به منظور طراحی دسته جمعی انواع محصولات به صورت سه بعدی بهره می گیرد.

 

شرکت یادشده که در کمبریج واقع است نمونه ای از این فناوری را طی هفته جاری در کنفرانس لیپ در لس آنجلس در معرض دید علاقمندان قرار داد. این محصول یکی از معدود ابزار عرضه شده در لیپ بود که از فناوری واقعیت افزوده به منظور پیشبرد اهداف تفریحی و سرگرمی کاربران استفاده نکرده بود.

 

رقیب جدی این عینک واقعیت افزوده، هولولنز مایکروسافت است که قیمت بالایی دارد. اما عینک های مجیک لیپ ۲۲۹۵دلار قیمت دارند که در مقایسه با هولولنز ارزان تر محسوب می شوند. این عینک ها افزودن انواع اشیای سه بعدی متحرک و قابل دستکاری و جابجایی را به محیط فیزیکی واقعی ممکن می کنند. در واقع کاربران می توانند اشیای سه بعدی خیالی را از این طریق به محیط فیزیکی افزوده و به طور مجازی لمس کنند.

 

در آینده و با سازگار شدن انواع نرم افزارهای فنی و مهندسی با عینک های یادشده انقلابی اساسی در صنایعی مانند خودروسازی، دکوراسیون منزل، معماری و طراحی و غیره ایجاد خواهد شد.

 

شرکت وان شیپ در سال ۲۰۱۲ تاسیس شده و هم اکنون حدود ۱۰۰ کارمند دارد. این شرکت با جذب سرمایه ای ۱۶۹ میلیون دلاری آغاز به کار کرده و مشتریانی از ۱۷۰ کشور دنیا دارد.

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------