احتمال انفجار پرتو گاما دو ستاره در نزدیکی زمین



 اخبار علمی ,خبرهای علمی, پرتو گاما
ستاره‌شناسان به تازگی نشانه‌هایی از یک منظومه ستاره‌ای در نزدیکی زمین پیدا کردند که ممکن است دو ستاره از آن در آینده منفجر شوند.

به گزارش فارس، انفجار اشعه گاما یکی از پرانرژی‌ترین وقایع در اعماق کیهان است. از آنجایی که این انفجار به صورت ناگهانی رخ می‌دهد معمولا برای این نوع انفجارها هشدارهایی داده نمی‌شود اما اکنون ستاره‌شناسان نشانه‌هایی از یک منظومه ستاره‌ای بسیار نزدیک به زمین که ممکن است هر لحظه منفجر شود، کشف کردند.

 

براساس گزارش «نیواطلس»، منابع احتمالی انفجار پرتوهای گاما می‌تواند «ابرنواختر» یک ستاره یا برخورد دو ستاره نوترونی باشد که اغلب بسیار دورتر و در اطراف کهکشان ما رخ می‌دهد.

 

به نظر می‌رسد دو ستاره‌ای که در این منظومه ستاره‌ای دیده شده، منابع انفجار پرتو گاما در آینده باشد. این ستاره‌ها در مسافتی 8 هزار سال نوری و در داخل راه شیری قرار دارند.

 

«بنجامین پاپ» یکی از نویسندگان این مطالعه گفت: احتمال دارد این منظومه ستاره‌ای اولین در نوع خودش باشد که تاکنون در کهکشان ما کشف شده است. این نوع منظومه‌ها معمولا در کهکشان‌های جوان‌تر و بسیار دورتر از ما قرار دارند.

 

«پیتر توتیل» یکی دیگر از نویسندگان این مطالعه اظهار داشت: در نهایت ما نمی‌توانیم از آنچه که در آینده برای این ستاره‌ها رخ می‌دهد، مطمئن باشیم. ممکن است این ستاره‌ها سرعت کمی داشته باشند و به جای یک انفجار پرتو گاما به صورت یک ابرنواختر معمولی منفجر شوند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------