کمبود خواب با بروز خشم ارتباط مستقیم دارد



 اخبار علمی ,خبرهای علمی,کمبود خواب
نتایج یک بررسی جدید نشان داده است، میان کمبود خواب و بروز خشم ارتباط مستقیم وجود دارد. 

به گزارش فارس به نقل از «timesnownews»، نتایج یک بررسی جدید نشان داده است، میان کمبود خواب و بروز خشم ارتباط مستقیم وجود دارد. 

 

محققان دانشگاه ایالتی آیووا در تازه‌ترین پژوهش‌های خود دریافتند، کمبود خواب ریسک بروز خشم در افراد را تا 50 درصد افزایش می‌دهد.

 

زلاتن کریزن، محقق ارشد این بررسی می‌گوید: «نتایج به دست آمده از این پژوهش به افراد کمک می‌کند تا شرایط تحریک کننده بروز خشم در هنگام خستگی را تنظیم کنند».

 

دانشمندان این مطالعه ثابت کرده‌اند، کسانی که خواب کافی در شب ندارند بیشتر از بقیه در معرض آسیب پذیری، حواس پرتی و ناآرامی روحی قرار دارند.

 

به نظر متخصصان میزان بی‌خوابی با بالا رفتن سن افزایش می‌یابد و در افراد بالای 65 سال این میزان از درصد بالاتری برخوردار است، اما به‌طور کلی اختلالات خواب در همه سنین حتی در سنین کودکی نیز مانند بزرگسالی وجود دارد. 

 

محققان تأکید می‌کنند، بازدیدهای پرتکرار روزانه از شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و توییتر فرصت برخورداری از یک خواب خوب شبانه را از بین می‌برد و از سوی دیگر، افرادی نیز که مشکلات خواب دارند، ممکن است از پرسه زدن در این شبکه‌های مجازی به عنوان راهی برای وقت گذرانی استفاده کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------