لباسی که می تواند تلفن هوشمند را شارژ کند



 اخبار علمی ,خبرهای علمی,شارژ
محققان مشغول تولید نوعی پارچه مجهز به پنل های خورشیدی ظریف هستند. با دوخت لباس از این پارچه ها، می توان تلفن هوشمند را بدون نیاز به پاور بانک و تنها هنگام حرکت شارژ کرد. 

به گزارش مهر به نقل از دیلی میل، به زودی لباس ها می توانند تلفن هوشمند را شارژ کنند. دانشمندان مشغول تحقیقات برای ابداع جیب هایی در لباس هستند که مانند داک شارژ عمل می کنند.

 

این جیب ها حاوی پنل های خورشیدی کوچکی خواهند بود که به لباس دوخته می شوند و موبایل، گجت های سلامتی و تبلت را شارژ می کنند.

 

محققان دانشگاه ناتینگهام ترنت اعلام کرده اند این اختراع راهی نوآورانه برای تولید برق و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای است.

 

این پنل های خورشیدی ۳ میلی متر ضخامت و ۱.۵ میلی متر عرض دارند. بنابراین به اندازه ای کوچک هستند که می توان آنها را به بافت پارچه دوخت بنابراین افراد می توانند هنگام حرکت دستگاه های خود را شارژ کنند و نیازی به پاور بانک نخواهند داشت.

 

فیبرهایی که در این فناوری به کار می رود، از شبکه ای از  سلول های مینیاتوری تشکیل شده اند که الکتریسیته تولید می کنند و اجازه می دهند دستگاه ها با انرژی تولیدی، شارژ شوند.

 

این سلول ها را با چشم غیر مسلح به سختی می توان مشاهده کرد. آنها با لایه ای از رزین پوشانده شده اند که اجازه می دهد پارچه را به راحتی شست.

 

این دانشگاه تا به حال نمونه اولیه چنین پارچه ای را در ابعاد ۵ در ۵ سانتیمتر ابداع کرده که حاوی ۲۰۰ سلول است.

 

 به گفته محققان برای شارژ یک موبایل به حدود ۲ هزار پنل نیاز است اما در طرح اولیه فقط ۲۰۰ پنل تولید شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------