هدبندی که تمرکز دانش آموزان را رصد می کند



 اخبار علمی ,خبرهای علمی, هدبندی
یک استارت آپ هدبندی ابداع کرده که میزان تمرکز دانش آموزان در کلاس درس را رصد می کند. این هد بند طی آزمایشی ۲۱ روزه روی ۱۰ هزار دانش آموز چینی آزمایش شد. 

به گزارش مهر به نقل از دیلی میل، طی یک آزمایش عجیب از هدبند فناورانه برای رصد مغز کودکان دبستانی استفاده شد. هدف این آزمایش بررسی میزان تمرکز آنان در کلاس درس بود.

 

استارت آپ BrainCo در ماساچوست ادعا می کند هدبندهای Focus۱ آن به رصد دانش آموزانی کمک می کند که نیازمند کمک بیشتر معلمان هستند.

 

این شرکت با مدرسه ای در چین همکاری و فناوری خود را روی کودکان و نوجوانانی از ۱۰تا ۱۷ سال آزمایش کرد. در چین ۱۰ هزار کودک و نوجوان بین ۱۰ تا ۱۷ سال طی آزمایشی ۲۱ روزه از این هدبند استفاده کردند. علاوه بر آن شرکت مذکور با مدارسی در آمریکا، مکزیک، اسپانیا و برزیل نیز همکاری می کند.

 

معلمان با استفده از اپلیکیشن همراه این گجت می توانند میزان تمرکز دانش آموزان را رصد کنند. چراغ های جلوی دستگاه نیز با توجه به میزان تمرکز دانش آموز، با رنگ های متمایزی روشن می شوند و به این ترتیب آموزگار متوجه حواس پرتی دانش آموز می شود.این هدبند ها با استفاده از حسگرهای EEG فعالیت های مغز را رصد می کنند.

 

البته دانشمندان درباره موثر بودن این فناوری تردید دارند و به نگرانی هایی در حوزه حریم شخصی دانش آموزان اشاره کردند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------