استارتاپ روسی تبلیغات را به فضا می‌برد!



 اخبار علمی ,خبرهای علمی,تبلیغات فضایی
یک شرکت استارتاپ روسی موسوم به "استارت‌راکت"(StartRocket) قصد دارد تا سال 2021 تبلیغات شرکت‌های تجاری را از فضا به نمایش بگذارد.

به گزارش ایسنا و به نقل از تک‌تایمز، یک استارتاپ واقع در روسیه در حال تلاش برای انجام تبلیغات در فضا با یک صفحه نمایش مستقر در مدار زمین است.

 

برخی می‌گویند تبلیغات فضایی اجتناب ناپذیر است، اما دیگران با این ایده همراه نیستند.

 

شرکت استارتاپی "استارت‌راکت" روسیه در حال برنامه‌ریزی برای انجام تبلیغات در فضا است. این شرکت تازه تاسیس در حال ایجاد یک رسانه است که می‌تواند با ایجاد بیلبوردهای تبلیغاتی در فضا، تمام مردم دنیا را مخاطب قرار دهد.

 

این بیلبورد می‌تواند با مجموعه‌ای از ماهواره‌های کوچک در ارتفاع 400 تا 500 کیلومتری زمین که هر کدام دارای یک بازتابنده 30 فوتی هستند، ساخته شود.

 

بدین ترتیب وقتی که نور خورشید به بازتابنده‌های این ماهواره‌ها برسد، مردم روی زمین می‌توانند لوگویی را که در آسمان می‌درخشد، ببینند.

 

اگر چه که این تبلیغات تنها در شب قابل مشاهده هستند، اما تقریبا از همه قسمت‌های زمین دیده می‌شوند.

 

این شرکت در حال حاضر نمونه‌های اولیه را توسعه داده است و به دنبال انجام پرواز آزمایشی خود تا ژانویه سال 2021 است.

 

به گفته این شرکت، صفحه نمایش مداری تنها برای تبلیغات نیست، بلکه می‌تواند برای نمایش پیام‌هایی برای سرگرمی در رویدادهای جهانی استفاده شود، اطلاعات ضروری را برای عموم به نمایش درآورد و به ویژه هنگامی که تلفن‌ها کار نمی‌کنند، اطلاعات اضطراری را در شرایط اضطراری نمایش دهد.

 

اگرچه کسانی هستند که می‌گویند اجرایی شدن چنین پروژه‌ای اجتناب ناپذیر است، اما همه با این ایده موافق نیستند. سوال مخالفان این است که چه نیازی به چنین چیزی وجود دارد در حالی که به نظر می‌رسد کارایی مهمی ندارند و تنها به زباله‌های فضایی می‌افزایند و احتمال برخورد با تاسیسات مهم فضایی در مدار زمین افزایش پیدا می‌کند.

 

وزارت دفاع ایالات متحده در حال حاضر حدود 500 هزار زباله فضایی را در مدار زمین، از دستکش‌های فضانوردان گرفته تا قسمت‌های مختلف ماهواره‌های مستعمل و موشک‌ها ردیابی می‌کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------