مرغ ها تولید دارو را ارزان می کنند



 اخبار علمی ,خبرهای علمی, دارو
محققان به روشی جدید و مقرون به صرفه برای تولید داروهای باکیفیت با استفاده از مرغ‌ها دست یافته اند، آنان می گویند دستکاری ژنتیکی این پرنده برای تولید پروتئین های مفید از طریق تخم مرغ ممکن است. 

به گزارش فارس به نقل از یاهونیوز، محققان به روشی جدید و مقرون به صرفه برای تولید داروهای باکیفیت با استفاده از مرغها دست یافته اند. آنان می گویند دستکاری ژنتیکی این پرنده برای تولید پروتئین های مفید از طریق تخم مرغ ممکن است.

 

 تخم مرغ های جدیدی که بدین شکل و با کیفیت بالا تولید می شوند بسیاری از نیازهای داروئی امروز را برطرف می کنند و البته برای تحقیقات علمی مستقل نیز قابل استفاده هستند.

 

 اخبار علمی ,خبرهای علمی, دارو

این پژوهش که در دانشگاه ادینزبورگ صورت گرفته نشان می دهد تخم مرغ هایی که بدین شیوه تولید شوند از تمامی مواد لازم برای تولید دارو برخوردار هستند و تولید تنها 300 تخم مرغ بدین شیوه برای تولید داروهای مورد نیاز در سال کافی است.

 

علاوه بر این از تخم مرغ های یادشده می توان برای کشت ویروس و تولید واکسن بر این مبنا استفاده کرد. یکی از پروتئین هایی که با دستکاری ژنتیک جوجه ها تولید می شوند IFNalpha2a نام دارد که از خاصیت ضدسرطان و ضدویروسی بالایی برخوردار است. هنوز مشخص نیست تولید واکسن بدین شیوه چه زمانی آغاز می شود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------