رصدخانه‌های مهم جهان تشکیل یک شبکه داده‌ای می‌دهند + عکس




اخبار علمی - رصدخانه‌های مهم جهان تشکیل یک شبکه داده‌ای می‌دهند + عکس

شبکهٔ رصدخانهٔ پیام‌رسان چندگانهٔ اخترفیزیکی۱ با هدف بررسی هم‌زمان داده‌های دریافتی از رصد خانه‌ها و آشکار ساز‌های ذرات پیام رسان به ما کمک خواهند کرد که به برخی از سؤالات بنیادی اخترفیزیک پاسخ دهیم.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران، روزانه ذرات و امواج مختلفی از فضای کیهانی به زمین می‌رسند که دانشمندان با آشکار سازی آن‌ها می‌توانند به اطلاعات ارزشمندی پیرامون پدیده‌های هستی بدست آورند.

 

اخبار,اخبار علمی,رصدخانه‌های مهم جهان



این ذرات و امواج ممکن است از جنس نوترینو، پرتو‌های کیهانی، امواج گرانشی یا پرتو‌های گاما باشند که به آن‌ها ذرات پیام رسان می‌گویند.

آزاده کیوانی، پژوهشگر دانشگاه پنسیلوانیا و عضو تیم تحقیقاتی این دانشگاه در یادداشت خود در این باره نوشته است: مجموعهٔ این رصد‌ها به ما کمک خواهند کرد که به برخی از سؤالات بنیادی اخترفیزیک از جمله، منبع پرتوهای کیهانی پرانرژی و تشکیل و تحول سیاهچاله‌ها، پاسخ دهیم.

 «شبکهٔ رصدخانهٔ پیام‌رسان چندگانهٔ اخترفیزیکی۱» با هدف بررسی هم‌زمان داده‌های دریافتی از رصد خانه‌ها و آشکار ساز‌های این ذرات پیام رسان، شکل گرفته است.

این پژوهشگر ایرانی در ادامه آورده است: این پروژه به اختصار AMON نام دارد و قادر است به طور تقریبا هم‌زمان، سیگنال‌های رسیده از هر رصدخانه‌ای را بررسی کرده و اطلاعات لازم را به رصدگران برساند. من و همکارانم در دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا در حال توسعهٔ نرم‌افزار و ابزار لازم برای رصدخانهٔ مجازی AMON هستیم.

وی اضافه کرده است: این بررسی‌ها در مرحلهٔ مقدماتی خود هستند و امیدواریم که نتایج اولیه را تا پایان سال ۲۰۱۴ به‌دست آوریم.

 

 اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------