وقتی آینه خودرو مانع تصادف می‌شود(+تصاویر)




  اخبار  علمي‌ - وقتی آینه خودرو مانع تصادف می‌شود

 یک شرکت پیشرو در زمینه فناوری‌های برتر اطلاعاتی در ژاپن آینه داخل خودروها را به صفحه نمایشگری تبدیل کرده است که انبوهی از اطلاعات ارزشمند و مورد نیاز راننده را در اختیار وی قرار می‌دهد.

آنچه که مهندسان شرکت Pioneer ژاپن ارایه کرده‌اند در حقیقت مدل اطلاعاتی بی‌سیمی است که بر روی آینه داخل خودرو نصب می‌شود. این آینه با استفاده از یک واحد ارتباطاتی با مرکز تلماتیک سیار شرکت پایونیر در ارتباط است و با حداقل تأخیر زمانی ممکن اطلاعات ارزشمندی درباره ساختمان‌های اطراف، حجم تردد خودروها، اوضاع جوی و همچنین خبرهای جدید در اختیار راننده قرار می‌دهد.

اخبار,اخبارعلمی, رانندگی بی‌خطر


در عین حال راننده می‌تواند از عملکردهای جهت‌یابی این فناوری نوین نیز استفاده کند که نتیجه آن انتخاب بهترین مسیر و صرفه‌جویی چشمگیر در مصرف سوخت است.

اخبار,اخبارعلمی, رانندگی بی‌خطر

 

 این اطلاعات بر روی نمایشگر ال.سی.دی 5 اینچی که در بخشی از آینه تعبیه شده نمایش داده می‌شود و راننده تنها با اندکی چرخاندن چشمانش می‌تواند از آنها مطلع شود، بدون آنکه خللی در تمرکز رانندگی وی ایجاد شود.

مهندسان این طرح برای اینکه بر کارایی فناوری جدیدشان بیفزایند دوربین کوچکی را نیز در پشت آینه تعبیه کرده‌اند که تصاویری با زاویه دید وسیع ضبط می‌کند. تصاویری که بدین ترتیب ثبت می‌شود عینا مشابه همان چیزی است که راننده در حین رانندگی مشاهده می‌کند.

اخبار,اخبارعلمی, رانندگی بی‌خطر


در عین حال این دوربین به فناوری نوینی موسوم بهسرویس حمایت کننده رانندگی بی‌خطر مجهز است که با تجزیه و تحلیل آنی فاصله خودرو با خودروهای مجاور، هشدارهای صوتی را منتشر می‌کند که راننده با استفاده از آن می‌تواند از وقوع تصادفات جلوگیری کند. درحالی که قرار است این فناوری از سال آینده وارد بازار شود هنوز قیمت آن اعلام نشده است.

اخبار,اخبارعلمی, رانندگی بی‌خطر



 اخبار علمی - مهر
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------