ساخت نخستین اتاق تولید مه مصنوعی ‌جهان



اخبار , اخبار علمی,نخستین اتاق تولید مه مصنوعی ‌جهان,تصاویر اتاق تولید مه مصنوعی ‌جهان

 

دانشمندان آزمایشگاه ملی ساندیا در آمریکا به منظور انجام آزمایش‌های لازم در شرایط رطوبت بالا و مه‌آلودگی هوا اقدام به ساخت نخستین اتاق تولید مصنوعی مه کردند.

دکتر ریچ کانترارز، مجری پروژه از مرکز آزمایشگاه ملی ساندیا در مورد فناوری به کار رفته در تولید مصنوعی مه گفت: سیستم تولید مصنوعی مه در شرایط محیطی محدود و با استفاده از فناوری‌های جدید امکان‌پذیر است، هرچند که تنها شرکت‌های دولتی مثل نیروی هوایی آمریکا قادر به تامین هزینه ساخت چنین تجهیزاتی هستند.

کانترارز افزود: تولید مصنوعی مه به علت کنترل سخت غلظت مه و کنترل میزان مسدود کردن میدان دید بسیار مشکل‌ساز بود، اما خوشبختانه به کمک آزمایش‌های انجام شده، موفقیت جالب توجهی حاصل شده است.

پس از بررسی‌های انجام شده جهت شناسایی محل مناسب نصب تجهیزات، مشخص شد که بهترین مکان برای نصب، تونل تحقیقاتی نیروی هوایی آمریکا واقع در صحرای نیومکزیکو است.

محققان صنعت نظامی، هدف نهایی از تولید مه در شرایط آزمایشگاهی را شناخت روش‌های مبارزه با این پدیده در شرایط طبیعی اعلام کردند، چرا که طبق گزارش‌های منتشر شده، شناسایی بسیاری از عملیات‌های نظامی در شرایط رطوبت شدید و مه غلیظ با مشکل مواجه می‌شود.

محققان معتقدند که بهترین شرایط برای افزایش کیفیت دوربین‌ها و حسگرهای شناسایی در شرایط رطوبت شدید، تنها با استفاده از اتاق تولیدکننده مه مصنوعی امکان‌پذیر است.

پروفسور گیب بریچ، دانشمند علوم مرتبط با بینایی و اپتیک در مورد مزایای ساخت مه‌ساز مصنوعی اظهار کرد: بهترین راه برای تولید تجهیزات ارزان‌قیمت آشکارساز در مه، استفاده از اتاق مه‌ساز است. در صورت ساخت ابزاری مناسب در جهت شکست مه می‌توان علاوه بر ساخت نمونه نظامی مورد نیاز نیروی‌هوایی آمریکا، نمونه غیرنظامی برای استفاده شخصی را نیز به بازار عرضه کرد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از نیروی هوایی آمریکا، اتاق تولید مه مصنوعی حدود 54 متر طول، سه متر ارتفاع و 3.5 متر عرض دارد. 

 

اخبار علمی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------