10پیش‌بینی موبایلی بزرگ برای سال۲۰۱۴



اخبار,اخبار علمی,پیش‌بینی موبایلی

 

 اخبار علمی - 10پیش‌بینی موبایلی بزرگ برای سال۲۰۱۴

در سال 2014 میلادی برای نخستین بار میزان مشاهده تصاویر ویدیویی در دستگاه‌های موبایلی با رایانه‌های شخصی برابری می‌کند. مرکز تحقیقاتی Yankee Group پیش‌بینی کرده است که این فرآیند باعث می‌شود دستگاه‌های موبایلی پیشرفته‌تر، شبکه‌های بی‌سیم پرسرعت‌تر و طرح‌های موبایلی ارزان‌تر ارایه شوند.

 سال 2013 میلادی رو به‌پایان است و کارشناسان از هم‌اکنون احتمال می‌دهند که در سال پیش‌رو بازار جهانی دستگاه‌های موبایلی در بخش‌های مختلف پیشرفت‌های قابل‌ملاحظه‌ای داشته باشد.

با تمام شدن سال 2013 میلادی و نزدیک شدن به آغاز سال 2014، کارشناسان فناوری 10 پیش‌بینی بزرگ خود برای فناوری‌های موبایلی در سال جدید میلادی را به قرار زیر اعلام کرده‌اند:

1- فروش گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های لوحی از تعداد رایانه‌های شخصی فروخته شده بیشتر می‌شود
این طور که مرکز تحقیقاتی IDC پیش‌بینی کرده است، دستگا‌ه‌های موبایلی همچنان محبوبیت بیشتر خود نسبت به رایانه‌های شخصی را حفظ می‌کنند و بر این اساس در سال 2014 میلادی به‌ازای هر 2.5 گوشی هوشمند و رایانه لوحی فروخته شده یک دستگاه رایانه شخصی هم به فروش می‌رسد. در این سال از فروش جهانی رایانه‌های شخصی 6 درصد کاسته می‌شود.

2- سیستم‌های عامل iOS، اندروید و ویندوز فون گسترده‌تر می‌شوند
مرکز تحقیقاتی IDC پیش‌بینی کرده است که در سال جدید میلادی اپل با افزایش قابل ملاحظه فروش دستگاه‌های موبایلی خود مواجه می‌شود. در این سال فروشگاه اینترنتی Play Store گوگل رقابت سختی را با فروشگاه App Store اپل آغاز می‌کند. شرکت مایکروسافت هم گام‌های مهم در این عرصه برمی‌دارد و انگیزه تولیدکنندگان موبایل برای افزایش سرمایه‌گذاری روی ویندوز فون را بین 50 تا 100 درصد بیشتر می‌کند.

3- مشاهده تصاویر ویدیویی موبایلی افزایش می‌یابد
در سال 2014 میلادی برای نخستین بار میزان مشاهده تصاویر ویدیویی در دستگاه‌های موبایلی با رایانه‌های شخصی برابری می‌کند. مرکز تحقیقاتی Yankee Group پیش‌بینی کرده است که این فرآیند باعث می‌شود دستگاه‌های موبایلی پیشرفته‌تر، شبکه‌های بی‌سیم پرسرعت‌تر و طرح‌های موبایلی ارزان‌تر ارایه شوند.

4- سیستم‌های پرداخت موبایلی گسترش می‌یابد
در سال 2014 میلادی سیستم‌های پرداخت مخصوص گوشی‌های همراه(mPoS) گسترده می‌شود و امکان پرداخت از این طریق برای عموم کاربران فراهم می‌شود. مرکز Yankee Group پیش‌بینی کرده است که این فرآیند باعث می‌شود شرکت‌های بیشتری برای عرضه این خدمات اقدام کنند.

5- خدمات بانکداری موبایلی به صورت گسترده در اختیار مردم قرار می‌گیرد
در سال جدید میلادی فناوری‌های پوشیدنی از جمله عینک هوشمند Google Glass به صورت گسترده در اختیار مردم قرار می‌گیرند و کاربران به کمک همین ابزارها، فعالیت‌های بانکی خود را انجام می‌دهند. مرکز ACI Worldwide پیش‌بینی کرده است که در سال 2014 میلادی روش‌های گسترده‌تری برای استفاده از خدمات بانکداری موبایلی به مردم ارایه می‌شود.

6- ابزارهای مخصوص تبلت‌ها نرم‌افزارهای مخصوص رایانه‌های شخصی را پشت‌سر می‌گذارند
در سال 2014 میلادی نه تنها ابزارهای موبایلی به صورت گسترده توسط کاربران خانگی و سازمان‌ها به کار گرفته می‌شوند، بلکه میزان توجه به این ابزارها باعث می‌شود تا کارایی و محبوبیت آن‌ها نسبت به ابزارهای مخصوص رایانه‌های شخصی بیشتر شود. مرکز CA Technologies پیش‌بینی کرده است که در سال آینده ابزارهای مخصوص رایانه‌های لوحی در سازمان‌ها محبوبیت بسیار زیادی پیدا می‌کنند.

7- کاربرد پیامک‌ها در ابزارهای موبایلی بیشتر می‌شود
"استیو فرنچ"( Steve French) مدیر مرکز OpenMarket که در زمینه خدمات پرداخت‌ها و پیام‌های موبایلی فعالیت می‌کند، بر این باور است که در سال 2014 میلادی میزان استفاده از سرویس پیامک افزایش میابد و به‌خصوص کاربران خانگی و سازمانی بیش از گذشته از آن استفاده می‌کنند. پیامک به دلیل ارزانی و آسان بودن در استفاده محبوبیت فراوان دارد.

8- امنیت خدمات نسل چهارم شبکه‌های مخابراتی موسوم به 4G LTE افزایش می‌یابد
هم‌اکنون تمام اپراتورهای آمریکا خدمات LTE را در اختیار مشترکان خود می‌گذارند، اما مرکز Stoke بر این باور است که در سال جدید میلادی امنیت این خدمات افزایش می‌یابد. پیش‌بینی شده است که در سال جدید میلادی امنیت به اولویت اصلی در این شبکه‌های مخابراتی تبدیل شود.

9- فناوری‌های پوشیدنی، ابزارهای مخصوص بازی و سیستم‌های پرداخت موبایلی در سال 2014 ارتقا می‌یابند
"لیزا فالزون"( Lisa Falzone) موسس و مدیرعامل شرکت Revel Systems که در زمینه ارایه سیستم‌های mPoS برای تبلت‌های iPad فعالیت می‌کند، بر این باور است که خدمات پرداخت‌های موبایلی در سال آینده به میزان قابل ملاحظه ارتقا می‌یابند. او همچنین تاکید دارد که ابزارهای مخصوص بازی و فناوری‌های پوشیدنی هم در این سال پیشرفت‌های قابل ملاحظه می‌کنند.

10-  وجوه نقد موبایلی و دیجیتالی بسیار مورد توجه قرار می‌گیرند
شرکت Revel Systems همچنین پیش‌بینی کرده است که خدمات پولی دیجیتالی از جمله PayPal و Bitcoin در سال 2014 میلادی بسیار مورد توجه قرار می‌گیرند و نسبت به قبل سازگاری بیشتری با کاربران پیدا می کنند.

اخبار علمی -فارس

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------