درمان سرطان با نانوابزارهایی از جنس طلا و الماس



اخبار,اخبار علمی ,درمان سرطان

محققان تایوانی با استفاده از نانومیله های طلایی و الهام از روشی قدیمی موفق به درمان حرارتی سلول های سرطانی شدند.

به گزارش  مهر، محققان تایوانی با الهام از تکنیکی قدیمی به راه حل پیشرفته ای برای درمان سرطان دست پیدا کرده اند. سرطان به معنای رشد، تکثیر و گاهی انتشار غیر طبیعی سلول های بدن است. تمامی سرطان ها نه تنها دارای الگوی رشد مهارگسیخته هستند بلکه تمایل به جدا شدن از منشاء اصلی و متاستاز نیز دارند. یکی از مشکلات همیشگی درمان بیماران مبتلا به سرطان را می توان در هدف قرار دادن سلول های سرطانی دانست زیرا از اندازه کوچکی برخوردارند.

در این روش از نانو میله های طلایی به عنوان نانو گرم کننده هایی استفاده می شود که قادر به اعمال حرارت لازم برای درمان حرارتی سلول های سرطانی هستند. این فرآیند با استفاده از نانوبلورهای الماسی انجام می شود که به عنوان سنسورهای دمایی به ایفای نقش می پردازند.

Pei-Chang Tsai محقق تایوانی و سرپرست این تیم تحقیقاتی در رابطه با مطالعه انجام شده، می گوید: «با استفاده از این روش می توان به سنجش بهتر گرما در مقیاس نانومتر پرداخت. این ابزار قادر است حرارت را با دقت موضعی بسیار بالایی از لیزر و نزدیک به مادون قرمز به نانومیله های طلایی تابانیده و این در حالی است که درجه حرارت به وسیله نانوبلورهای الماسی اندازه گیری می شود.»

محققان با اتصال نانوذرات طلا به نانو بلورها توانستند نور وارده به لیزر را به حرارت تبدیل کنند. نتایج آزمایشات نشان داد از نانوذرات طلا می توان به عنوان نانو گرم کننده هایی برای درمان بر اساس ارائه گرما و حرارت دقیق و موضعی به سلول های سرطانی استفاده کرد. این فرآیند با کمک لیزری انجام می شود که به عنوان منبع انرژی از آن استفاده می شود. مطالعات محققان تایوانی نشان می دهد، از نانوبلورهای الماسی می توان به عنوان سنسورهای دمایی که دارای حساسیت فوق العاده با قدرت تفکیک مکانی بالا هستند برای بررسی و سنجش مقدار حرارت تابیده شده به سلول های سرطانی استفاده کرد.

اخبار   علمی  -  مهر 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------