اولین خودرو اسپرت تمام خورشیدی جهان +عکس



آیا ممکن است که یک خودروی جاده‌ای قانونی تنها با انرژی خورشیدی کار کند؟ شرکتی وجود دارد که معتقد این کار شدنی است و قصد دارد در اواخر امسال از نسخه محدود چنین خودرویی رونمایی کند.

به گزارش خبرنگاران جوان،  این خودروی مفهومی که The Immortus نام دارد یک خودروی دونفره است و از نورآوری‌های شرکت EVX است، در واقع یک شرکت نوپای حوزه خودروهای برقی در ملبورن استرالیا است. این خودرو با صفحه‌های خورشیدی به مساحت هشت متر مربع پوشانده شده است و یک باتری لیتیومی برای ذخیره کردن برق در اختیار دارد. این خوردوی سبک که در حالت خالی تنها 500 کیلوگرم وزن داشته و با مسافر کامل وزن آن به 700 کیلوگرم می‌رسد، می‌تواند تنها با انرژی خورشیدی حرکت کند.

اخبار,اخبار

 

چنین توانایی در موتور خودرو مدیون پایین بودن نسبت جرم به قدرت این خودرو است. طراحی این خودرو فوق‌العاده آیرودینامیکی بوده ولی در عین حال «زیبا و جذاب» است. بری نگوین بنیانگذار شرکت EVX می‌گوید:«این خودرو تایرهای معمولی مخصوص جاده ندارد بلکه از یک تایر با طراحی ویژه موسم به «تایرهای خورشیدی» استفاده می‌کند که متناسب با شرایط و توانایی‌های یک خودروی خورشیدی طراحی شده است.

این خودرو با ترکیب انرژی حاصل از صفحه‌های خورشیدی و باتری لیتیومی خود می‌تواند به سرعت 160 کیلومتر در ساعت برسد اما تنها با استفاده از صفحه‌های خورشیدی حداکثر سرعت آن برابر 80 کیلومتر در ساعت خواهد بود.

اما به گفته نگوین جالب‌ترین خصوصیت این خودرو آن است که می‌تواند با استفاده از انرژی خورشیدی براحتی حرکت کند که این یعنی بازه حرکتی این خودروی برقی بی‌نهایت خواهد بود. البته این گفته کاملا نظری است زیرا مستلزم آن است که خودرو حداکثر با سرعت 60 کیلومتر در ساعت حرکت کند و خورشید نیز همواره در حال تابیدن باشد اما به‌هرحال دستاوردی عالی است. البته نگوین تاکید دارد که ایده این فناوری آن بوده است که از سلول‌های خورشیدی روی خودروهای موجود استفاده شود.

او می‌گوید:«ایده ما آن بود که این سلول‌های خورشیدی تنها بازه حرکت خودروی برقی را افزایش دهند نه اینکه انرژی بیش از حد مصرف معمول جذب کنند. اما با این وجود به این فناوری منحصربفرد رسیدیم که در صورت حرکت با حداکثر 60 کیلومتر در ساعت و وجود همیشگی نور خورشید، خودرو می‌تواند بی‌نهایت حرکت کند.»

شرکت EVX قصد دارد  یک نسخه یک چهارم، از این نسخه مفهومی را در نمایشگاه SEMA 2015 در لاس وگاس رونمایی کند. البته یک گروه پیشروی تحقیقات روی خودروهای برقی در دانشگاه سویین بورن در ملبورن استرالیا نیز در این پروژه شرکت داشته است.

 به گفته نگوین این خودرو پس از عرضه تدریجی قیمتی حدود 370 هزار دلار خواهد داشت و انتظار نمی‌رود بیش از 100 نمونه از آن به فروش برسد. بر اساس قوانین راهنمایی و رانندگی موجود این خودرو اجازه حرکت در جاده‌های استرالیا و آمریکا را خواهد داشت.
 
اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------